Skip to main content

חדשות

ארוחת חושים למנהלי אחריות חברתית וקשרי קהילה

קטגוריה: חדשות העמותה

מסעדת רביבה וסיליה מרמת השרון אשר מסייעת רבות לעמותה בקידום המודעות לנגישות במסעדות נאותה לארח את ארוחת החושים שערכנו ב-15/11/09 אנשים עם מוגבלות פיזית, עיוור, כבד שמיעה ומנהלי אחריות חברתית וקשרי קהילה מחברות מובילות.

מטרת הארוחה הייתה לפתח את המודעות לנגישות לסוגי המוגבלויות השונות ולשמוע ממקור ראשון על צורכי הנגישות מקרב המשתתפים מהעמותות השונות.

בארוחת החושים שהונחתה ע"י יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל, חוו המשתתפים טעימת יינות עיוורת של יקבי רמת הגולן וארוחה בת שלוש מנות בהתאמה לסוג המוגבלות/נגישות.

מנה ראשונה הוגשה כשעיני הסועדים מכוסות, כך הם חוו את עולם העיוורים, איציק בן דוד מהמרכז לכלבי נחיה (עיוור)  סיפר על תחושותיהם של אנשים עם לקות ראיה בביקורם במסעדה, מהם צורכי הנגישות להם הם נזקקים וכיצד להתייחס לכלב הנחיה המלווה אותם.

במנה העיקרית חוו המשתתפים מוגבלות פיזית- הם נדרשו לאכול את המנה שלידיהם כפפות בישול שלתוכן הוכנס אלמנט המנטרל את פעולת האצבעות ומקשה באופן משמעותי על חיתוך ואכילת המנה.

המשתתפים קיימו דיון פתוח בנושא והעלו נושאים חשובים בהם הם נתקלים בעבודתם השוטפת.

במנה האחרונה חוו המשתתפים מוגבלות שמיעה, את המנה אכלו המשתתפים שעל אוזניהם אוזניות וברקע מושמעת מוסיקה בווליום גבוה כך שנוצר קושי רב ביצרת אינטראקציה עם צוות המלצרים והסובבים אותך.

שלומי אבני מארגון כבדי השמיעה והמתחרשים "בקול" סיפרה אף היא על הקשיים בהם הם נתקלים בביקורם במסעדה ועמדה על הדגש הרב שיש לתת בתכנון תקרות אקוסטיות, קירות זכוכית ועוד, על מנת להקל על כבדי השמיעה.

כולם הסכימו כי המפגש היה מועיל ומרתק ותרם רבות להכרת הצרכים השונים של אנשים עם מוגבלות ולבטח יסייע ליישמם בחברות שלקחו חלק.

עמותת נגישות ישראל מבקשת להודות:

  • למסעדת רביבה וסיליה על האירוח ותרומתם הנדיבה.
  • ליקבי רמת הגולן על תרומת היין וההדרכה המקצועית במהלך הארוחה
  • המרכז הישראלי לכלבי נחייה.
  • ארגון "בקול"

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן