Skip to main content

חדשות

בג"צ נגד משרדי הממשלה לקידום תקנות הנגישות

קטגוריה: חדשות העמותה

עדכון

כבוד השופט א' א' לוי החליט בדיון לתת למשרדי הממשלה 30 ימים לתשובה מקדמית.


עמותת נגישות ישראל הגישה היום (1.7.08) בג"צ נגד משרדי הממשלה במחאה על הסחבת בקידום תקנות הנגישות.
עברו מעל שנתיים מאז עבר פרק הנגישות בחוק שוויון, והתקנות עדיין לא נחתמו. לאחר שמוצו כל הדרכים האחרות, העמותה הגישה בג"צ בנושא.

באפריל 2005 חוקק פרק הנגישות בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בכנסת ישראל.
לפי הגדרות החוק, במאי 2006 משרדי הממשלה השונים היו אמורים להניח טיוטות של תקנות נגישות לדיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת. הטיוטות המגיעות לוועדה, נידונות בוועדת המשנה של ועדת העבודה והרווחה בראשות ח"הכ רן כהן, יו"ר השדולה למען אנשים עם מוגבלות, בטרם יובאו לאישור סופי של ועדת העבודה והרווחה של הכנסת שאמור היה להסתיים עד נובמבר 2006.

מאז עברו מעל שנתיים (!!!), ועדיין לא נחתמו התקנות ע"י שרי משרדי הממשלה ולכן לא הגיעו ליעדם לדיון ואישור בכנסת.

עמותת נגישות ישראל נקטה מספר רב של פעילויות לקידום התקנת התקנות, בין אלה מכתבים, דיונים מיוחדים, פעילויות לוביסטיות ועוד. בנסיבות אלה לא היה מנוס, והיום הוגש בג"צ נגד משרדי הממשלה באמצעות עוה"ד תומר רייף ובועז פוקס ממשרד עורכי הדין זיסמן, אהרוני, גייר & עדי קפלן ושות'. בשם עמותת נגישות ישראל.

לדברי יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר:

"יש גבול לסחבת, ולזמן שעובר. אנשים עם מוגבלות סובלים סבל רב מדחיות של חקיקה זו אשר תפעל לשיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות.

שלא לדבר שכל בניין, פארק, עסק, תשתית, אמצעי שירות שנבנה ומטופל לפי הגדרות החוק הקיימות במקום אלה המיועדות בתקנות העתידיות הינה בזבוז משאבים כספי למדינה ופגיעה ישירה וכואבת בנגישות ויכולת השילוב של אנשים עם מוגבלות. מטרת הבג"צ הינה לזרז את הליך סיום החקיקה בהקדם האפשרי על מנת לפעול לשיפור איכות חיי האנשים עם המוגבלות בישראל."

חוקים ותקנות נגישות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן