Skip to main content

חדשות

במקום הראשון בתחרות יזמי העתיד של תעשיידע: תלמידי בית ספר 'השרון' ברעננה

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

בואו נודה בדבר, חינוך הנהג הישראלי מאז ומתמיד עבר באופן כואב דרך הכיס שלו. ובמילים אחרות, נראה שללא קנסות, חקיקה ואכיפה מוגברת תרבות הנהיגה של הנהגים בארץ לא תשתפר. אחת הבעיות השכיחות והעצובות היא בעיית חנייה לא מורשית של נהגים מזדמנים במקומות חנייה המיועדים לאוכלוסיית הנהגים הנכים, הסובלים מאי יצירת דרכי גישה נאותות עבורם.

 

בקורס "פרימיום" משתתפים תלמידי חטיבות ביניים מצטיינים, מכל רחבי הארץ. במהלכו הם למדו על התעשייה, סיירו במפעל וכגולת הכותרת הם פיתחו אב טיפוס למוצר חדשני וייחודי שבחרו, תוך ליווי של מפעל מאמץ שעובדיו לוקחים חלק פעיל במהלך הקורס.

 

את בית הספר שהשתתפו ברעננה ליוותה לאורך הקורס חברת נס טכנולוגיות. לאחר התקדמות בפיתוח תוצרי הרעיון הצטרפו מהנדסים מחברת  HTS ופיתחו את אב טיפוס חדשני למוצר שמטרתו לספק אחת ולתמיד פתרון לתופעה המכוערת.  היישום הטכנולוגי של הרעיון משקף ערכים בית-ספריים חינוכיים של תלמידי חטיבת "השרון" המבוססים על שמירת כבוד האדם, מעורבות חברתית, סבלנות ומצוינות.

 

והיום הגיע הרגע הגדול:  יזמים צעירים מכל בתי הספר בארץ הגיעו להשתתף בתחרות הארצית בין כל בתי הספר בישראל שהשתתפו בפרויקט במוזיאון המדעטק בחיפה. תלמידי כיתה ז' בבית ספר 'השרון' ברעננה הציגו את מיזם ה-HANDY PARK, שבתום התחרות הוכתר למיזם המנצח.

 

תלמידי יזמות "פרימיום"  בסיוע של חברת HTS עבדו על פיתוח מוצר בשם HANDY PARK.

 

מטרתו היא איתור מהיר ויעיל של מי שאינו חונה כחוק, דבר שיחסוך את הצורך בהפעלת פקחי עירייה לשם כך, וכן ירתיע נהגים מחנייה במקום המיועד לנכים.בבסיס הרעיון נמצא  שימוש בטכנולוגית LPR  של החברה,  לזיהוי לוחיות רישוי  של כלי רכב.  מצלמות שיוצבו במגרשי החנייה יעבירו למחשב בזמן אמת מידע אודות הרכב החונה ובמיוחד אם הוא בעל תו חניה מתאים המתיר לו להחנות בחניית נכים. התצלום יעבור בזמן אמת למוקד העירוני שישלח את תשלום הקנס לנהג העבריין. מערכות  LPR של HTS כבר משמשות בכבישי אגרה בישראל ובעולם בין היתר במערכת גביית האגרה במנהרות הכרמל. כמו כן, הן מותקנות בפרויקטים של חניה, עיר בטוחה, נמלי ים ומתקנים אסטרטגים ברחבי העולם.

 

רותם גבעון, תלמיד מתוכנית "פרימיום" המיועדת לתלמידים מצטיינים נשמע נרגש לאחר הזכייה בתחרות: "עברנו דרך ארוכה שבה למדנו המון על התעשייה הישראלית ומה נדרש כדי לפתח מוצר. מאוד התלהבנו כששמענו שזכינו במקום הראשון, אבל זה רק משהו אחד מתוך מכלול הדברים שהרווחנו במסגרת קורס פרימיום."

 

אביבה מישאל, מנכ"לית עמותת תעשיידע: "אני גאה במפגש בין תעשייה וחינוך. זה לא ברור מאליו שהתעשייה משקיעה ממרצה למען ההון האנושי שהוא התלמידים. התעשייה מחוללת שינוי במדינה שלנו ומפתחת טכנולוגיות ושאיפה למצוינות, ולכן אני רואה חשיבות עליונה במפגש תלמידים ותעשיינים. קורס "פרימיום" הוא הדרך שלנו לעודד את התלמידים המצטיינים ללמוד ולהתפתח בתחומי התעשייה, ואני מקווה כי בעתיד נזכה לראות אותם משתלבים בתפקידי מפתח בתעשייה הישראלית. חשוב לי להודות על שיתוף הפעולה עם חטה"ב השרון ברעננה, חברת נס טכנולוגיות וחברת "HTS", שעזרו לפרויקט הזה לצאת מהכוח אל הפועל."

 

לדברי פיל אלוביק, מנכ"ל HTS  "אני מברך את התלמידים על הזכייה במקום הראשון. אנו שמחים ליטול חלק ולסייע בכל מיזם חדש בישראל ובעולם ובייחוד אם הטכנולוגיה שלנו תוכל לסייע גם  בעזרה לאוכלוסיות חלשות. שיתוף הפעולה עם היזמים הצעירים הוכיח שתמיד יש מקום נוסף  ליצירה וחדשנות בתעשייה. מיזם ה- HANDY PARK הוא מוצר חשוב וחיוני לאוכלוסיית הנכים ועשוי לחולל מהפכה ביחס של הרשויות ליצירת דרכי גישה נאותות עבורם."

 

חברת HTS, שנוסדה בשנת 1992, מעסיקה 50 איש במרכז הפיתוח שלה במגדל העמק, ובמשרדי החברה בראשון לציון. מהסניף הישראלי, ומסניפיה בחו"ל: באירופה, בברזיל, ומהחברה-בת בארה"ב, היא משווקת את פתרונותיה לכ-40 מדינות על פני הגלובוס, ומעורבת בפרויקטי ענק ברחבי העולם, עבור לקוחות חשובים וגדולים: גופי ממשל של מדינות שונות, רשויות אכיפה משטרתיות ועירוניות, ארגונים בטחוניים ומשמרי גבול, רשויות נמלים, מפעילי כבישי אגרה בעולם, ועוד.

 

 

התלמידים עם מצגת ההמצאה התלמידים מחזיקים בגביע מקום ראשון

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן