Skip to main content

חדשות

בעיית נגישות לנכים ברשויות המקומיות – עיריית חדרה (ערוץ 3)

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

רונית בלאס בכתבה על דרך היסורים של אותם אנשים טובים שרוצים להגיע לסידורים בעיריה שלהם. הכתבה שודרה במסגרת התוכנית "חדשות השרון" המשודרת בערוץ 3 של הכבלים.

להלן תמליל התוכנית:

זוהר רום : קצת לפני ימי התשובה והסליחות של יום הכיפורים, מצאנו לנכון לפנות היום לשלוש רשויות מקומיות באיזורינו כדי להפנות את תשומת ליבם לנכים שגרים בשטח השיפוט שלהם, שמהם כך אנחנו חושבים הם צריכים לבקש יפה מאוד סליחה. כי את הנכים האלה, אזרחים בעלי זכויות לכל דבר, לא רק שהם לא רואים ממטר, הם גם מזכים אותם במנה לא מבוטלת בכלל של השפלות. על דרך היסורים של אותם אנשים טובים שרוצים להגיע לסידורים בעיריה שלהם, בכתבה של רונית בלאס.
* סליחה, אתה יכול לעזור לי?
רונית בלאס : אחד הדברים שעירית חדרה מתגאה ובכל הזדמנות היא היותה עיר נגישה לנכים. אולי העיר נגישה אבל דווקא העיריה לא. לישראל גרבי אין ברירה, הוא צריך להגיע כמעט בכל יום לסידורים בעיריה. עסק לא פשוט בכלל.
ישראל גרבי : …עושים לי טובה שמישהו יורד אליי.
רונית בלאס : שנות ה- 2000 עוד לא הגיעו למשרדים המוניציפאלים של חדרה, מעלית, מסוע, משהו, כלום. בינתיים ממשיך לדבר כאן על מעלית, מי יודע עוד כמה שנים זה יקח.
ישראל גרבי : בגלל 82 אלף שקל אנחנו הנכים סובלים בעיר הזאת. אם ראש העיר לשעבר היה עושה את המעלית, היום היינו עולים למעלה, לא צריכים לצעוק.
רונית בלאס : עד שציפי תועיל ותרד כדי לשאת את ישראל על כפיים, קפצנו לאור עקיבא, גם שם יש פקקים בכניסה למועצה ואת מרים אסייג, גם לה יש סידורים וגם לכאן עוד לא הגיעה הקידמה.
מרים אסייג, תושבת אור עקיבא : בן אדם חולה לא יכול לעלות, לחכות או שיילך הביתה, יחזור פעם אחרת.
רונית בלאס : שעה חולפת ומרים עוד מחכה ליולנדה. חשוב להבין, אין לנו טענות כנגד יולנדה מאור עקיבא או ציפי מחדרה, אלה רק פקידות והתפקיד שלהן הוא לא להיות מעלית אנושית, לזה צריכים לדאוג ראשי הערים.
אליהו גווילי, תושב אור עקיבא : גם במתנ"ס היתה אותו בעיה, מצאו תורם ועשו חגיגה והרימו אפילו כוס לחיים, גם פה אי אפשר למצוא את התורם. למען הציבור יש כל מיני ארגונים, ביטוח לאומי, נגישות… במהרה לא, מחר כבר בבוקר.
רונית בלאס : השארנו את ישראל ומרים במדרגות, עוד נחזור אליהם, בינתיים בפרדס חנה יש לנו את יוסי, גם הוא נכה, גם אותו לא סופרים בעיריה. לפני 4 שנים סיפרו ליוסי שאוטוטו תהיה כאן מעלית לתפארת, עברו 4 שנים, הרבה קיצוצים בתוכניות עשו וגם יוסי עוד מחכה למשיח. עיניכם הרואות איזה שיטה הוא מנסה כדי לעלות למעלה לקומה הראשונה.
יוסי בוארון, תושב פרדס חנה : עולים למעלה?
* אנחנו עולים למעלה.
יוסי בוארון : מארגנים שני בריונים, אולי ירימו אותי למעלה.
צבי סטלרוס, תושב פרדס חנה : אם אני צריך ואצטרך לפתור איזה בעיה במועצה, ויש תמיד מה לברר, מה לעשות, אין באפשרותי לעלות בשום פנים ואופן.
רונית בלאס : לצבי כבר יש ותק עם הסיפור הזה של המעלית, הוא יודע שאם לא צועקים שום דבר לא זז בפרדס חנה. ומה עם ישראל? הוא, אנחנו וכל הנכים של חדרה, אור עקיבא ופרדס חנה עוד מחכים.
זוהר רום : כמה זמן לוקח לראשי הערים כדי להבין שאי אפשר לגרום כזה סבל לנכים. הנה שלב התגובות של ראשי העיריות. מעירית חדרה אמרו לנו שנושא המעלית נמצא בטיפול, כבר הרבה שנים בטיפול. העיריה עושה מאמצים להתקנת מעלית בבנין העיריה, הרבה מאמצים והרבה שנים, היא עדיין נתקלת בקשיים כיוון שהמבנה לא בנוי בצורה שמאפשרת התקנה של מעלית.
במועצת פרדס חנה כרכור נמסר בתגובה שהמועצה עושה את מירב המאמצים להתקנת מעלית, כבר הרבה שנים אנחנו מוסיפים.
מעירית אור עקיבא נמסר, נחשו מה, המבנה בו שוכן העיריה מבנה ישן, בכל מקרה בכוונתם לעבור למבנה חדש. אבל הוא ממתין בכלל רק עדיין לאישורים של תוכניות הבנין החדש. ראש העיריה שמחה יוסיפוב, הוא ביקש להדגיש כי כאשר נכה מגיע לבנין הוא אישית יורד אליו למטה ומקבל אותו בשמחה רבה.
אנחנו אומרים תפסיקו לרדת לתושבים חיים, תפסיקו לרדת לחייהם כדי שהם יצטרכו לעלות אליכם בדרכים לא דרכים, תמצאו פתרון, לא תירוצים, שנה אחרי שנה, כדי שבשנה הבאה לא נראה יותר עם התמונות האלה, אמרנו ונשארנו מאוד מאוד פסימים.

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן