Skip to main content

חדשות

הוועדה לפניות הציבור קיימה היום ישיבה נוספת בנושא פניות ציבור לגבי יישום חוק בניית בית חולים באשדוד

קטגוריה: Access Israel News

הודעה לעיתונות מטעם ועדה לפניות הציבור

פניות ציבור לגבי יישום חוק בניית בית חולים באשדוד- ישיבת המשך לישיבות הוועדה שהתקיימו בנושא ב-07/01/2008, ב- 11/02/2008 וב- 27/02/2008

הוועדה לפניות הציבור קיימה היום ישיבה נוספת בנושא פניות ציבור לגבי יישום חוק בניית בית חולים באשדוד.

לדברי יו”ר הוועדה, ח”כ סופה לנדבר, ”התנהלות ממשלת ישראל בכל מה שקשור לבניית בית חולים באשדוד היא מזלזלת ויש חוסר רצון מצד הממשלה ליישם את החקיקה”. ח”כ לנדבר ציינה כי בבג”צ נאמר כי יש חוק וחוק צריך לקיים אך יחד עם זאת, נתנו למדינה 60 יום להיערך ליישום החוק.

ח”כ יעקב ליצמן הודיע כי יעשה כל מה שביכולתו על מנת לאחד את כל ההצעות של הגורמים המציעים במסגרת ה- (Request For Information) RFI.

ח”כ חיים אמסלם ציין כי ישנה התקדמות בנושא אך צריך להגביר את הפאזה ולהתקדם מהר יותר.

מר גיל שבתאי, סגן בכיר לחשב הכללי ויו”ר ועדת המכרזים במשרד האוצר, הודיע כי בשבוע הבא יפנו לכל המציעים עם כל התשובות לכל השאלות שהגישו בפני ועדת המכרזים. לדבריו, לאחר שיתקבלו תשובותיהם של המציעים, יוחלט באיזה דרך ילכו.

מר צבי צילקר, ראש עיריית אשדוד, פנה למשרד הבריאות בבקשה לפנות למנהל מקרקעי ישראל ולהמליץ לתת את הקרקע לצורך בניית בית חולים באשדוד במתכונת שנעשתה כבר בהקמת חדר מיון ומרכז לבריאות הנפש בעיר.

מר צילקר הודיע כי הוא מוכן לכל מאבק בכל הדרכים והאמצעים שעומדים לרשותו.
לדבריו, הבעת נכונות לאיחוד זה כבר המכרז עצמו. עובדה ששלושה גורמים בעלי מקצוע ובעלי ניסיון חוברים יחדיו ומוכנים לגשת לעבודה זו עוצמה וצריך להתייחס לזה במלוא הרצינות .

ד”ר יחיאל לסרי, מ”מ ראש העיר ויו”ר מטה המאבק למען הקמת בית חולים באשדוד ציין כי אין חידוש בהכרעה של בג”צ ובג”צ בעצם דחה את ההחלטה לעוד 60 יום. ד”ר לסרי תהה אם כל הגורמים שהגישו את הצעתם במסגרת ה- RFI מתאחדים, מדוע הדבר צריך לקחת כל כך הרבה זמן?

מר יצחק גל, חבר מועצת העיר אשדוד וחבר במטה המאבק למען הקמת בית חולים באשדוד ציין כי בית החולים עבור תושבי אשדוד זה עניין של חיים ומוות ובאשדוד לא ירפו מהנושא. לדבריו, העיר נערכת כבר לסגירתה.

עו”ד יעל טויסטר-ישראל אשר יצגה את עיריית אשדוד בבג”צ ציינה כי בג”צ הכריע בסוגיית בית החולים. בית החולים יוקם באשדוד והשאלה שנותרה זו רק שאלה של פרוצדורה שתוך 60 יום המדינה צריכה לענות על כך- איך, עם מי ומתי מקימים את בית החולים?

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן