Skip to main content

הטכניון למען סטודנטים עם מוגבלות

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

סטודנטים עם מוגבלויות הלומדים בטכניון, גילו שבקורסים המתקיימים בכיתות הגדולות (בעיקר בשנה א') הם מתקשים לראות ולשמוע את הנעשה בשיעור. הם פנו למוסדות הטכניון, אשר מיד הרימו את הכפפה, והחליטו לסמן בכל כיתות הלימוד בבניין אולמן שני מקומות ישיבה בשורה הראשונה לסטודנטים בעלי מוגבלויות.

להלן המכתב שהופץ בנושא לכל חברי הסגל והסטודנטים:

אל: חברי הסגל
כלל הסטודנטים בלימודי הסמכה

מאת: פרופ' אלן פינקוס, דיקן לימודי הסמכה
פרופ' שמעון הבר, דיקן הסטודנטים
מר אורי דקל, יו"ר אגודת הסטודנטים

הנדון: מכתב לסטודנטים וחברי סגל ביחס לסטודנטים המוגבלים פיזית

בטכניון לומדים סטודנטים בעלי מוגבלויות פיזיות שונות – ליקויי ראיה או עיוורים, ליקויי שמיעה או חרשים, סטודנטים עם מגבלת ניידות ועוד.

סטודנטים אלו התקבלו ללימודים ככל הסטודנטים אך הם נאלצים להתמודד בו זמנית הן עם עומס הדרישות האקדמיות והן עם הקשיים הפיזיים הנלווים למוגבלותם.

סטודנטים אלו עושים מאמץ רב על מנת להשתלב בעתיד במעגל העבודה, להיות עצמאיים ויצרניים ולא ליפול לנטל על החברה.

הטכניון משקיע מאמצים רבים הן על מנת שגם הסטודנטים בעלי המוגבלויות ימצו את הפוטנציאל האקדמי שלהם. מדיניות זו באה לידי ביטוי בהגדלת הנגישות לכיתות ולבנינים, מתן ייעוץ פרטני מיוחד, תמיכה רגשית, התאמות בבחינות, חוות מחשבים מיוחדת וכד'.

לאחרונה פנו אלינו סטודנטים עם מוגבלויות וביקשו עזרתנו בשריון מקומות ישיבה בשורות הראשונות בכיתות הלימוד. מוקד הבעיה הוא ההוראה בכיתות גדולות ובעיקר בשנה הראשונה ללימודים. תנאי הלימוד בכתות אלו מקשים מאוד על יכולת הראייה והשמיעה. לכן, הוחלט לשריין בכל כיתות הלימוד בבניין אולמן, באמצעות סימון מיוחד, שני מקומות ישיבה בשורה הראשונה לסטודנטים בעלי מוגבלויות. אנו מניחים שכך יתאפשר להם לעקוב ביתר קלות אחר הנאמר בכתה.

אנו פונים לסטודנטים ולסגל לתת עדיפות לסטודנטים בעלי מוגבלויות לשבת במקומות המסומנים.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן