Skip to main content

חדשות

המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי מקדם את הנגישות בשיתוף עמותת "נגישות ישראל"

קטגוריה: חדשות העמותה


ביום ראשון, ה-16 לדצמבר 2012 התקיים כנס בנושא נגישות במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי בשיתוף עמותת "נגישות ישראל". המרכז הרפואי תל אביב היה המוסד הרפואי הראשון בארץ אשר קיים כנס מסוג זה. מטרת הכנס הייתה לחשוף את עובדי בית החולים לחוויה שהמטופלים חווים בהתמודדות עם מגבלותיהם ובעת פנייתם לקבלת שרות רפואי. בכנס השתתפו צוותים שונים, הן עובדים מהתחום הרפואי והן עובדי מנהל ומשק, תשתיות ובינוי. במהלך הכנס הכיר צוות בית החולים את עולם הנגישות באופן נרחב יותר, ולקח חלק בהתנסות יוצאת דופן אשר שמה את המשתתפים בנעליהם של אנשים עם מוגבלות, ולו לרגע, על מנת להקנות להם חוויה קרובה ואישית שהיא מעבר למילים.

בין התחנות שבהן לקח חלק הצוות הרפואי ניתן היה למצוא מסלול מכשולים על כסאות גלגלים הנועד להפגיש את המשתתף עם המוגבלות הפיזית,היכרות עם שפת הסימנים בתחנת מוגבלות בשמיעה, גישוש באפילה בתחנת מוגבלות בראייה והיכרות עם מוגבלות קוגניטיבית דרך משחקי חשיבה והגיון. כל אלו הועברו כמובן על ידי אנשים עם אותה מוגבלות אשר שיתפו את צוות בית החולים בסיפורם האישי.
 
עמותת "נגישות ישראל" רואה חשיבות עליונה בהגברת תודעת הנגישות בעיקר במוסדות כמו מרכזים רפואיים בהם השירות והאינטראקציה עם אנשים עם מוגבלות הינה יום-יומית. ואכן, בסיכום הכנס בו הועלו שאלות והערות על ידי הצוות הרפואי, צוין על ידי רבים חשיבותה של החוויה בעיניהם ועל הערך המוסף שיום זה הקנה עבורם. כמו כן, צוין גם הצורך שכל עובד בבית החולים יתנסה בחוויה הזו.

תמרה שכטר מרגלית, מנהלת שירות הריפוי בעיסוק בבית החולים וממונת חוק שוויון לאנשים עם מוגבלות מסכמת: "יום הכינוס אפשר לצוותים שונים בבית החולים להוסיף לידע הרפואי את החוויה  שאנשים עם מוגבלויות עוברים בהתמודדות היום-יומית ובפנייתם לקבלת שרות רפואי. אני מקווה שנצליח לקיים עוד ימי כינוס דומים שיאפשרו לעוד צוותים בבית החולים להיחשף לחוויה הזו ולהצטרף למעבר לבית חולים נגיש יותר".

העמותה מברכת ומודה למרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי על מחויבותו לנושא הנגישות ומאחלת להמשך שיתוף פעולה פורה בין השניים.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן