Skip to main content

חדשות

"המשפחה שלי" – תערוכת אמנות חדשה של אמנים עם מוגבלות שכלית בשיתוף בנק דיסקונט ועמותת אקים ישראל תושק הערב במוזיאון "הרצלילינבלום" בת"א

קטגוריה: Access Israel News

אחד מהתחומים המרכזיים שבהם אנשים עם מוגבלות שכלית מביאים את עצמם לידי ביטוי, הוא באמצעות האמנות. עבודות האמנות ובכללם הציור, מאפשרים להם להתגבר על מחסומים קוגניטיביים ובאמצעות האמנות הם מביאים לידי ביטוי את יכולותיהם, אמונתם, מחשבותיהם, תחושותיהם ומהוהים העמוקים.

בתערוכה זו מוצגות יצירות אמנות ממגוון מסגרות ברחבי הארץ, בנושא "המשפחה שלי" וכיצד היא נתפשת בעיני האמנים. הורות לילד עם מוגבלות שכלית הינה הורות שונה ומחייבת התמודדות יום יומית עם אתגרים מעשיים ורגשיים שאין דומה להם בשגרת חיים נורמטיבית. הקשיים המרובים והמורכבים איתם מתמודדת המשפחה עקב הצרכים המיוחדים של הילד עם המוגבלות השכלית משפיעים על כל בני המשפחה. למשפחה תפקיד מרכזי וחשוב שכן היא מלווה ותומכת, מעצימה ומייעצת במהלך כל חייו של בן המשפחה עם המוגבלות השכלית כאשר טובתו של בן המשפחה ניצבת לנגד עיניה כל העת. היצירות בתערוכה זו הינן ביטויים ויזואליים לתחושות, מחשבות וחוויות של האמן מנקודת מבטו האישית כלפי משפחתו ומה היא מסמלת עבורו.

אקים ישראל פועלת לקידום עשייה אמנותית של יוצרים עם מוגבלות שכלית, יוזמת ומפיקה תערוכות אמנות המוצגות בכל רחבי הארץ. אקים נותנת מקום של כבוד לאדם עם מוגבלות שכלית כיוצר, המרגיש שווה בין שווים בחברה הישראלית

התערוכה "המשפחה שלי" תושק הערב במוזיאון "הרצלילינבלום" , שנמצא ברח' הרצל  13 פינת לילינבלום בת"א, במעמד מנכ"ל בנק דיסקונט, יו"ר אקים ישראל ויו"ר אגודת הידידים של אקים.

התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב החל ממחר, 12/3/13 ועד לתאריך 22/3/13 – הקהל מוזמן ליהנות מאמנות חברתית

 

 

מאת: אבי מספין, דובר אקים ישראל

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן