Skip to main content

חדשות

העמותה קיימה השתלמות למורים בפסג"ה ירושלים

קטגוריה: חדשות העמותה

עמותת נגישות ישראל קיימה ב-28.12.15 השתלמות לכ-30 מורים בבתי הספר היסודיים בירושלים, בהשתלמות במרכז פסג"ה ירושלים.   

המורים עברו הרצאה על מושגי יסוד מעולם הנגישות שהתמקדה במהי נגישות פיזית (מתו"ס) וכיצד היא מתקיימת בבתי הספר, היכרות מעמיקה עם נגישות השירות בדגש על הנגשה פרטנית- איך אני כמורה הנותן שירות לתלמידים ולהורים יכול להעניק שירות נגיש, מכיל ושיוויוני יותר.

בהכשרה הושם דגש גדול על נגישות חברתית וכיצד אני כ'מורה' יכול לפתח את הנגישות החברתית בכתה או בשכבה ולקדם את השילוב של תלמידים עם מוגבלות במערכת החינוך. במהלך ההרצאה ניתנו כלים למורים כיצד לשפר ולקדם את הנגישות החברתית בבית הספר.

במהלך ההרצאה עברו המשתתפים התנסות חווייתית אשר המחישה כיצד מרגיש ילד עם מוגבלות אשר יושב בכתתם. המורים חשו כיצד מרגיש ילד עיוור אשר צריך לקרוא מהלוח כשהכתב אינו ברור והפונט אינו קריא והתנסו ולמדו בדרך חווייתית את משמעות הנגשה של תיאור קולי עבור תלמידים עם מוגבלות בראייה. המורים התנסו במוגבלות בשמיעה ולמדו דרך משחקי תקשורת כיצד לתקשר עם תלמיד עם מוגבלות בשמיעה וכיצד להנגיש עבורו את המידע. לבסוף חוו המשתתפים כיצד מרגיש ילד עם הפרעות קשב כאשר מסביבו הפרעות ויזואליות ואודיטוריות וכיצד קורא טקסט תלמיד עם דיסלקציה.

בין השאר קיבלו המשתתפים מערכי שיעור ומצגות לשימוש באופן עצמאי בכיתות.

מתוך דברי המשתתפים: "תודה רבה לכם על הרצאה מעניינת ומעשירה, פתחתם לנו את העיניים ומעכשיו החשיבה שלי מתחילה להשתנות כלפי התלמידים בכתתי".

"הרצאה מרתקת, אני חושבת שכל המורים צריכים לעבור את ההכשרה הזאת כדי להבין לעומק על הילדים היושבים בכתה שלהם, גם אם לא רואים את המוגבלות שלהם".

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן