Skip to main content

חדשות

הצעת חוק הטבות לניצולי השואה, התשס”ו – 2005 של חה”כ יורי שטרן

קטגוריה: Access Israel News

ח”כ מיכאל נודלמן: ”אי אפשר להבין איך הממשלה מתנגדת להצעת חוק הטבות לניצולי שואה לאחר שהסכימה להחיל עליה דין רציפות. אפגש בדחיפות עם שר האוצר, שהוביל הטיפול בניצולי שואה טרם מינויו לשר, בתקווה שיסיר התנגדות הממשלה לחוק. מדובר בהצעת חוק שבאה לסייע רק לניצולי שואה נזקקים, החיים מהבטחת הכנסה”.

ועדת העליה, הקליטה והתפוצות בראשות ח”כ פרופ` מיכאל נודלמן, קיימה היום ישיבה נוספת בנושא: הצעת חוק הטבות לניצולי השואה, התשס”ו – 2005 של חה”כ יורי שטרן, (פ/3256), במטרה לאשרו לקריאה שניה ושלישית.

ח”כ מיכאל נודלמן יו”ר הוועדה: ”קשה להבין איך הממשלה מתנגדת להצעת חוק הטבות לניצולי שואה לאחר שהסכימה להחיל עליה דין רציפות. אפגש בדחיפות עם שר האוצר, שהוביל הטיפול בניצולי שואה טרם מינויו לשר, בתקווה שיסיר התנגדות הממשלה לחוק. מדובר בהצעת חוק שבאה לסייע רק לניצולי שואה נזקקים, החיים מהבטחת הכנסה”.

ח”כ יורי שטרן, יוזם הצעת החוק: ”למרות התנגדות הממשלה חשבתי שאפילו הממשלה תבין שלא ניתן להתנגד לחקיקה הדואגת לניצולי שואה נזקקים. חשבתי שלא סביר ששר האוצר, שהוביל את נושא הטיפול בניצולי שואה יתנגד להצעת החוק. הוא הוסיף: ”היתה כאן שחיתות ממשלתית – היות שסיעת ישראל ביתנו השיגה 25 מיליון ₪ לקרן לניצולי שואה, והממשלה התנתה זאת בדחיית החקיקה.”

משה בר-סימן טוב, נציג משרד האוצר, הבהיר לוועדה את התנגדותה הנחרצת של הממשלה להצעת החוק בשל עלותה המוערכת ע”י האוצר בגובה של 66 מיליון ₪.
רפי פינטו, נציג הלשכה לשיקום נכים באוצר: ”הצעת החוק במתכונתה הנוכחית תביא ל-300,000 בקשות להכרה כניצול שואה וצריך להקים לשם כך יחידה נוספת לשיקום נכים או שהטיפול ייארך בין 7 ל-8 שנים.

ח”כ אלקין, יו”ר הוועדה: ”זהו פשע לשכוח את כל מי שלא היה בתוך מחנה ריכוז ולכן לא ניתן להסתפק בהגדרה מצומצמת של ”ניצול שואה”.

ח”כ אלכס מילר פנה לנציגי האוצר: ” אתם כצעירים חייבים למצוא את הכסף לטובת האנשים שניצלו בשואה ובנו לכם ולנו את המדינה”.

ח”כ שמואל הלפרט: ”כניצול שואה אני כל פעם המום מחדש מנציגי האוצר הצעירים שאין להם מושג כי מדובר ב-7 מדורי גיהנום שעברו ניצולי השואה… יש לי תחושה שמנהלים סחבת מכוונת מתוך תחושה שתוך מספר שנים לא ישארו ניצולי שואה…”

גיטה קויפמן, יו”ר עמותת ניצולי שואה יוצאי ברה”מ : ”ניצולי שואה שהגיעו בגיל מבוגר בשנות
ה-70 מברה”מ לשעבר חיים כיום רק מ-1700ש”ח לבודד ו-2800 ₪ לזוג”. היא קראה לאוצר ”אין צורך בהקמת מנגנונים חדשים. ישנן במוסד לביטוח לאומי רשימות של מקבלי הבטחת הכנסה, ולקרן סעיף 2, המנוהלת ע”י ועידת התביעות”.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן