Skip to main content

הצעת חוק זכויות העיוור, התשס"ח–2008

קטגוריה: Access Israel News

הצעת החוק באה להטיב עם ציבור העיוורים בנושאים שונים – ביניהם דמי ליווי אותו מקבל ציבור העיוורים כאשר היום ישנם קטגוריות שונות לקבלת הסכום. לכן מוצע כי כלל ציבור העיוורים יקבל את אותו הסכום, הגבוה, ללא קשר להיותם עובדים או לאו.
בנוסף, מוצע לתת לעיוור ולאדם המתלווה אליו לשם מתן עזרה לאותו עיוור הנחה בשיעור של 75% הן בכניסה לקולנוע, תאטרון והן בכניסה לגנים לאומיים ושמורות טבע, כמו כן מוצע כי תדפיס בנק יינתן ללא עלות לעיוור בכתב ברייל.
כמו כן, מוצע כי לעיוור תינתן עדיפות בקבלה לבית אבות של המדינה.
כיום ציבור העיוורים מקבל סיוע מהמוסד לביטוח לאומי בתחומים שונים, ברם, קיים לגביהם קיפוח משמעותי בנושא גמלת הניידות שאינם זוכים לה. זאת על אף שהם נזקקים להוצאות ניידות לא פחות מנכים שיש באפשרותם לנהוג ברכב ולכן מוצע תיקון לחוק הביטוח הלאומי.
נכותו של העיוור אינה נופלת בחומרתה מנכותם של בעלי מומים אחרים, הצעת חוק זו באה להשוות את מצבם של העיוורים למצבים של נכים אחרים ולהקל במידת האפשר על חייו של העיוור.
לאור מצוקתם הקשה של ציבור העיוורים, ילדים ומבוגרים כאחד, הסובלים מנכות ייחודית קשה ביותר ומאפליה ביחס לציבור הנכים הכללי, מוצע להקנות להם זכויות ייחודיות ולהשוות את תנאיהם לכלל ציבור הנכים.
הטבות וזכויות אלה, כפי שגובשו בהצעת החוק, יקלו על ציבור העיוורים במציאת תעסוקה ועזרה בניידות ובחיי היומיום.

הצעת חוק של קבוצת חברי כנסת

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן