Skip to main content

חדשות

ועדת הבריאות אישרה כיסוי ביטוחי למתנדבים הפועלים למען שמירת איכות הסביבה שמירת הטבע

קטגוריה: Access Israel News

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, בראשות היו"ר חה"כ יצחק גלנטי, אישרה  במסגרת יום החברה האזרחי בכנסת, תקנות של המוסד לביטוח לאומי המעניקות כיסוי ביטוחי למתנדבים הפועלים למען שמירת איכות הסביבה, שמירת הטבע והגנה על בעלי חיים. 

ח"כ יצחק גלנטי, יו"ר הוועדה: "התקנות עושות צדק רק עם מתנדבים שהמדינה מפעילה. עשרות אלפים אחרים עדיין לא זוכים לכיסוי ביטוחי על פעילותם החשובה". 

ח"כ זבולון אורלב, יו"ר השדולה לקידום החברה האזרחית בישראל : "מזה שנים גוברת המודעות הציבורית לצורך בהגנה על הסביבה והטבע, שמשמעותם למעשה שמירה על בריאות הציבור ועל איכות החיים, כמו גם קידום ערכים נוספים בהם ערכים תרבותיים, חברתיים וציוניים. תקנות אלה נועדו לתקן עיוות שלפיו אלפי המתנדבים בארגונים שונים לקידום איכות הסביבה, שמירת הטבע וההגנה על בעלי החיים, לא היו מכוסים בביטוח הלאומי". 

במצב הקיים מתנדבים הפועלים למען שמירת הטבע לא מקבלים שום כיסוי ביטוחי. התיקון שאושר קובע כי מתנדבים הפועלים בתחום של איכות סביבה, שמירה על הטבע והגנה על בעלי חיים יזכו לכיסוי ביטוחי, ואולם התקנות עושות אבחנה בין מתנדבים המופנים על ידי משרד ממשלתי, המוסד, רשות מקומית, ההסתדרות הציונית העולמית או הסוכנות היהודית לארץ ישראל ומתנדבים המופעלים על ידי גופים אחרים.  

התקנות מגבילות את הכיסוי הביטוחי כך שלגבי התנדבות שהגורם המפנה אליה אינו המדינה (כמו, רשות הטבע והגנים), תוכר רק פעילות שמיקומה ומועד ביצועה נקבעו מראש על ידי הגוף  המפנה. 

עו"ד רועי קרת נציג המוסד לביטוח לאומי הסביר  בוועדה כי ההחלטה לקבוע סייגים לכיסוי הביטוחי נבעה מתוך החשש שפעילות בתחומי איכות הסביבה ושמירה על הטבע תעניק למתנדבים כיסוי ביטוחי רחב מאד שאינו מוגבל בזמן ובמקום  (למשל נאמן ניקיון שמבלה בפארק בשבת, נתקל במפגע ונפגע בעת סילוקו) דבר שיקשה על היכולת להוכיח כי המתנדב אכן נפגע במסגרת מילוי הפעולות האמורות ולא במסגרת פעילות פרטית.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן