Skip to main content

חדשות

ועדת הכלכלה אישרה את הצעת החוק האוסרת עיקול כספי סיוע לשכר דירה בהכנה לקריאה ראשונה

קטגוריה: Access Israel News

ועדת הכלכלה אישרה הבוקר בהכנה לקריאה ראשונה את הצעות החוק של ח"כ רן כהן (מרצ) וח"כ איתן כבל (העבודה) הקובעות איסור עיקול כספי שכר דירה.

שני היוזמים תמכו בהצעתו של ח"כ משה כחלון שניהל את הדיון לאחד את ההצעות לאחת.

"מדובר בהצעות חשובות המעניקות פטור והגנה על כספי סיוע בשכר דירה הניתנים לזכאי משרד הבינוי והשיכון, אוכלוסיית קשת יום בעלות הפוטנציאל הגבוה ביותר לעיקול. על-פי הנתונים של משרד השיכון ישנם היום כ- 140 אלף משפחות הנמצאות במצוקה כלכלית כבדה אשר זקוקות להגנה מרבית על-מנת שיוכלו להמשיך לגור תחת קורת גג. חשוב לקדם את הצעת החוק שתהווה זרז לתיקון חוק ההוצאה לפועל שהממשלה מתכוונת לקדם".

ח"כ רן כהן  וח"כ איתן כבל ציינו בדברי ההסבר שהסיוע מוענק למשפחות הזקוקות לקורת גג שידן אינה משגת אלא באמצעות כספי המדינה. "משרד השיכון מעניק סיוע בשכר דירה ויש מי שמעקל את הסיוע באמצעות החברות המשכנות. הצעת החוק תמנע שכספים אלו יילקחו במסגרת הליכי הוצאה לפועל, עיקולים, שעבודים והעברות לצד ג' " אמר ח"כ כבל.

ח"כ רן כהן אמר שהתוצאה של נקיטת הליכי הוצאה כנגד אנשים קשי יום מתבצע או באמצעות מענק הסיוע המיועד לסייע להם בהשגת קורת גג, או באמצעות משרד השיכון אשר מבטל את זכאותם של אנשים אלה למענק. כמו-כן החוק יעניק חסינות לכספים אלו על-מנת שהם לא ייבלעו במימון החובות.

על-פי הצעתו של ח"כ רן כהן הוחלט שאחרי ההצבעה בקריאה הראשונה  ייכללו גם כספים שמקורם משרד הביטחון או רשות מקומית.

נציג איגוד הבנקים אמר שהבנקים יצטרכו להיערך על-מנת לזהות את כספי הסיוע הפטורים מעיקול באופן חד ערכי על-ידי קוד סימון.

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן