Skip to main content

חדשות

ועדת הכלכלה תציין את יום המודעות הארצי לחניית נכים

קטגוריה: Access Israel News

היו"ר אקוניס: "ועדת הכלכלה בראשותי תמשיך לקדם חקיקה תחבורתית למען הנכים". במסגרת יום המודעות הארצי תדון הוועדה בחוקים ותקנות שנועדו להגביר את מודעות הציבור לחניית נכים 

ועדת הכלכלה של הכנסת תדון בשורה של חוקים ותקנות שנועדו להקל על ניידותם של הנכים בישראל, במסגרת ציון יום המודעות הארצי לחניית נכים. יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס, אמר כי "בהמשך ישיר להחלטה משבוע שעבר לפטור את הנכים מתשלום אגרת הנסיעה בנתיב המהיר בכניסה לתל אביב, ועדת הכלכלה תמשיך לדאוג לצרכים המיוחדים של הנהגים הנכים, בכל הנושאים הקשורים לסמכויותיה". 

"הבטחתי לקדם ככל האפשר את החקיקה שתסייע ותקל על חייהם של ציבור הנהגים הנכים, ואני מתכוון לעמוד בהבטחתי ולסיים את הליכי החקיקה במהירות האפשרית", הוסיף אקוניס. "יום המודעות הארצי לחניית נכים הוא ההזדמנות הטובה ביותר לעשות את זה. חובתנו כמחוקקים היא לסייע לאוכלוסיות החלשות ולקידומם בחברה, וברוח זו אני פועל". 

בשעה 10:00 בבוקר תדון הוועדה בהצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה, של ח"כ זבולון אורלב, הנועדה להבטיח את זכותם של אנשים עם נכות לחנות במקומות חניה שהוקצו בעבורם. לפי ההצעה, מי שהקצה מקום חניה לנכה יחוייב להודיע על כך לרשות תמרור מקומית שתציב, תוך 30 יום, תמרורים לסימון מקומות החניה. ועדת הכלכלה תבחן את סוגיית אכיפת הוראות הצעת החוק, כדי להבטיח שמקומות החניה שהוקצו לנכים לא שימשו נהגים אחרים. 

לאחר מכן, בשעה 11:30, הוועדה תדון בתיקון צו התעבורה לבקשתו של שר התחבורה ישראל כ"ץ. לפי ההצעה, הקנס על חנייה במקום המיועד לנכה המשותק ברגליו יועלה מ-500 ₪ כיום ל-1,000 ₪. זאת, לפי ההצעה, "על מנת ליצור הרתעה אפקטיבית מפני ביצוע העבירה הפוגעת קשות בניידותם ותפקודם של נכים משותקי רגליים". הישיבה תשודר בערוץ הכנסת ובפורטל ועדת הכלכלה. 

ועדת הכלכלה תדון גם בהצעת החוק של ח"כ משה (מוץ) מטלון, לתיקון פקודת התעבורה לפיה החניה במקום למי שניתן לו תג נכה לא תוגבל בזמן (למעט שני מקרים: אם מקום החניה מוקצה לרכב מסויים בשעות העבודה, או אם מקום החניה המוקצה הוא סמוך למקום ציבורי והגבלת השעות נקבעה בהתאם לשעות עבודתו של המקום הציבורי). הישיבה תשודר בערוץ הכנסת ובפורטל ועדת הכלכלה.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן