Skip to main content

חדשות

ועדת הכספים דחתה את ההצבעה על ביטול חוק תעריפי חשמל מופחתים לאוכלוסיות נזקקות

קטגוריה: Access Israel News

אמש (ד'), לאחר דיון סוער והתנגדות חוצת מפלגות, דחתה וועדת הכספים בראשות חה"כ סטס מיסז'ניקוב ("ישראל ביתנו"), את ההצבעה על ביטול תשלומי חשמל מופחתים למקבלי גמלת הבטחת הכנסה, במסגרת חוק ההסדרים במשק המדינה. משמעות ההחלטה – אלפי זכאים ימשיכו ליהנות, לעת עתה, מתעריפי חשמל מופחתים. 

הצעת חוק ההסדרים במשק המדינה לשנת 2008, ביטלה את התיקון לחוק משק החשמל שיזמו חה"כ משה כחלון ("ליכוד"), חה"כ סופה לנדבר ("ישראל ביתנו") וחה"כ אמנון כהן ("ש"ס"), אשר העניק סל תשלומים מופחת למקבלי גמלת הבטחת הכנסה בשיעור 50% מהתעריף הביתי, בעד 400 הקוט"ש הראשונים שנצרכו בכל חודש. כפי שעלה בדיון, חרף העובדה שהממשלה תמכה בהצעת חוק פרטית זו בעת חקיקתו בחודש מרץ 2007, היא ביקשה לבטלו במסגרת חוק ההסדרים. 

חה"כ כחלון: סבסוד צולב בין צרכנים קיים גם בתשלומי ארנונה ומים ברשויות המקומיות. מדובר על אוכלוסיה שמקבלת בין 1800 ל-2000 ₪ בחודש. לא מדובר על האלפיון העליון, אלא על הנזקקים ביותר.

חה"כ לנדבר: צפויה במשק התייקרות תעריפי חשמל בשיעור חד, אשר קשישים מקבלי השלמת הכנסה לא יכולים לעמוד בו. לא ייתכן שהממשלה תמכה בהצעת החוק הפרטית וכעת מבקשת לבטלו. הצעת החוק אף איננה הצעה תקציבית, כך שאין פגיעה בקופת המדינה. 

חה"כ מיסז'ניקוב דחה את המשך הדיון ואת ההצבעה, בהתייעצות עם מציעי הצעת החוק הפרטית ועל דעת חברי הכנסת הנוכחים. משמעות ההחלטה היא כי הצעת החוק הפרטית עומדת בעינה, ותעריפי החשמל המופחתים לאוכלוסיות נזקקות – ימשיכו.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן