Skip to main content

חדשות

ועדת העבודה אישרה לקריאה שניה ושלישית הצעת חוק שתביא למהפיכה בחיי הנכים בישראל

קטגוריה: Access Israel News

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, בראשות ח"כ יצחק גלנטי, אישרה היום לקריאה שניה ושלישית הצעת חוק ממשלתית הקובעת רפורמה מהפכנית בשיטת תשלום קצבאות הנכים. הרפורמה מבטלת את הפסקת תשלום מלוא הקצבה מיד ובבת אחת, לאחר הכנסה צנועה מעבודה. היא קובעת הקטנה הדרגתית של הקיצבה, עם גידול ההכנסה מעבודה, באופן שאף פעם לא ייגרם לנכה הפסד כתוצאה משילובו בעבודה או מהגדלת הכנסתו ממנה. הרפורמה כוללת גם המשך מתן ההטבות הנילוות לקיצבת הנכות שנשללות היום מן הנכים עקב הכנסתם מעבודה. 

הצעת החוק קובעת עוד כי אדם שזכאי לקיצבת נכות לא תיבדק זכאותו מחדש במשך תקופה של שנתיים מיום כניסת החוק. בדיקה מחדש תתאפשר רק בהתאם לכללים שיקבע שר הרווחה בהתייעצות עם הוועדה. 

חה"כ יצחק גלנטי, יו"ר הוועדה: "הרפורמה תעודד ותמריץ את הנכים לצאת לעבודה ותביא לשילובם בחיי החברה בישראל". 

חה"כ רן כהן: "הרפורמה יוצרת עבור הנכים אופק חדש והזדמנות ראויה להשתלב בחברה". 

מר נחום איצקוביץ, מנכ"ל משרד הרווחה והשירותים החברתיים: "זוהי מהפיכה חברתית לשמה. ציבור הנכים ממתין לה מזה שלוש שנים, כאשר השופט אפרים לרון ז"ל הגיש המלצותיו לממשלה. בכוונתי להקים ועדת מעקב שתעקוב  אחר יישום החוק".

הגב' אסתר דומיניסיני, מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי: "זהו יום חג. עכשיו צריך לפעול בקרב המעסיקים ולעודד אותם להעסיק נכים". 

מר יואב קריים, מומו נקווה ורוני שכטר, נציגי ארגוני הנכים הכריזו שאישור הצעת החוק הוא אחד הרגעים החשובים שקרו לנכים. "אנו סוף סוף משתחררים ממערכת דיכוי שדחפה ואילצה אותנו לשבת בבית. החוק החדש נותן לנכים תקווה ואמונה ביכולות שלהם", אמר יואב קריים, דובר מטה מאבק הנכים.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן