Skip to main content

חדשות

ועדת העבודה דחתה הצ"ח הקובעת פיצול תשלום המענק החד פעמי הניתן כפיצוי לנפגעי פוליו

קטגוריה: Access Israel News

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח”כ יצחק גלנטי דחתה הצעת חוק במסגרת חוק ההסדרים, הקובעת פיצול תשלום המענק החד פעמי הניתן כפיצוי לנפגעי פוליו

חוק פיצוי נפגעי פוליו קובע כי נפגע פוליו שלקה במחלה זו בישראל, יקבל פיצויים בהתאם לשיעור הנכות שנקבע לו. הפיצוי מורכב ממענק חד פעמי הנע בין 50,000 שקלים חדשים ל-120,000 שקלים חדשים, ומקצבה חודשית (או מענק במקום קצבה). גובה המענק והקצבה נקבע לפי שיעור הנכות שנקבע לנפגע הפוליו.

בהצעת החוק שנדונה היום ביקשה הממשלה לקבוע שהמענק החד – פעמי ישולם בשני תשלומים: התשלום הראשון לאחר קביעת זכאותו של הנכה לפיצוי, והתשלום השני בתום שנה לאחר מועד התשלום הראשון. כן הוצע לקבוע כי תיקון זה יחול על מי שטרם שולם לו המענק גם אם הגיש תביעה לקבלת הפיצוי האמור לפני תחילתו של חוק זה.

מר משה בר-סימנטוב, נציג אגף התקציבים במשרד האוצר: ”הצעת חוק זו הוגשה בהתאם לסיכום שנחתם בין משרד האוצר לבין נציגי ארגוני הנכים”.

חברי הכנסת משה שרוני, זהבה גלאון, ואסל טאהא, אריה אלדד, אברהם רביץ טענו שהסכם זה הושג לחץ שהופעל עליהם. הסכם זה אולי מחייב את נציגי הנכים אך לא מחייב את חברי הכנסת, אמרו.

כאמור, הצעת החוק נדחתה בוועדה ברוב של 5 חברי כנסת.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן