Skip to main content

חדשות

ועדת העבודה והרווחה אישרה: חסידי אומות העולם יזכו לעזרה בסיעוד, גם אם לא יעמדו במבחן הכנסות

קטגוריה: Access Israel News

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, יניח הצעת חוק לפיה גם ניצולי שואה שמקבלים רנטה  יהיו זכאים לגמלה

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד), אישרה היום (ב') תקנות, לפיהן חסיד אומות עולם המתגורר בישראל, אשר הכנסותיו עולות על השכר הממוצע במשק, ובשל כך הוא אינו זכאי לגמלת סיעוד מטעם הביטוח הלאומי – יקבל בכל זאת סיוע בסיעוד מהמדינה, בשיעור דומה לגמלת הסיעוד של הביטוח הלאומי.

במהלך הישיבה מתח יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ ביקורת על משרד האוצר, והזכיר כי כבר לפני מספר חודשים עמדה הוועדה לאשר את התקנות, אלא שאז משך משרד האוצר את התקנות וביקש שלא לקיים את הדיון: "זאת בושה! משרד האוצר טוען שעלות התקנות היא 800 אלף שקלים בשנה, אבל אני חישבתי בעצמי ויוצא לי 31 אלף. בגלל סכום כזה משכתם את התקנות?!".

נציגת משרד האוצר, רבקה לויפר, ענתה: "לא הסכומים הם שהפריעו לנו, אלא מנגנון ההפעלה. היתה כאן דיסאינפורמציה, מכיוון שקיימות תקנות דומות של משרד הרווחה".

ח"כ כץ הוסיף: "מדוע ניצולי השואה שמקבלים רנטה מהגרמנים ועוברים את השכר הממוצע במשק לא יזכו לקבל גמלה שכזאת? אניח הצעת חוק לפיה רנטה שמקבלים ניצולים לא תיכלל בחישוב הכנסותיהם לצורך קבלת גמלת סיעוד. למה מחכים בביטוח הלאומי, שהניצולים ימותו?"

ח"כ רחל אדטו (קדימה) הצטרפה לדבריו ואמרה: "מתקבל הרושם שזאת השיטה כיום: להמתין לפטירתם של קשישים נזקקים. זה חוסך כסף רב".

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן