Skip to main content

חדשות

ועדת חוקה אישרה: עשר שנות מאסר בגין גרימת חבלה חמורה לקשיש

קטגוריה: Access Israel News

הודעה לעיתונות מטעם ועדת החוקה, חוק ומשפט

הצעת החוק שאושרה היום תעלה לאישור מליאת הכנסת בקריאה ראשונה. כמו גם הצעתו של ח”כ דוד רותם, אשר קובעת עונשי מאסר ממושכים יותר. במידה ושתי ההצעות יאושרו במליאה, הן תאוחדנה לקראת קריאה שנייה ושלישית. יו”ר ועדת חוקה, ח”כ מנחם בן-ששון: ”ההצעה שעברה היום עומדת ביחס סביר יותר למדרג הענישה הקיים”

ועדת החוקה, חוק ומשפט אישרה היום (ג`) לקריאה ראשונה הצעת חוק של ח”כ משה שרוני, שמחמירה את הענישה בגין עבירות אלימות כנגד קשישים.
על פי הצעת החוק, העונש המירבי בגין גרימת חבלה חמורה לקשיש יואמר משבע שנים לעשר. בגין תקיפה, העונש המירבי יעמוד על ארבע ארבע שנים במקום שנתיים, ובגין פציעה או גרימת חבלה של ממש יעמוד על שש שנים במקום שלוש שנים.
עוד קובעת ההצעה כי בית המשפט לא יוכל לגזור עונש על תנאי בלבד, אלא מטעמים מיוחדים שיירשמו. קשיש, על פי ההצעה, הנו אדם שמלאו לו 65 שנים. הצעת החוק אושרה פה אחד.

יצוין כי לפני כחודש אושרה בוועדה הצעת חוק של ח”כ דוד רותם, שקובעת עונש חובה של עשר שנות מאסר בגין תקיפת קשיש ועשרים שנות מאסר בגין גרימת חבלה של ממש.

יו”ר ועדת חוקה, ח”כ פרופ` מנחם בן-ששון אמר כי במידה ושתי ההצעות יאושר במליאת הכנסת בקריאה ראשונה, הן יאוחדו בוועדה בהכנה לקריאה שנייה ושלישית. בן-ששון: ”אני מעריך כי בסופו של דבר החוק שיעבור יהיה דומה יותר להצעה שאושרה היום בוועדה, מאחר והיא עומדת ביחס סביר יותר למדרג הענישה הקיים. בנוסף ההצעה מבנה את שיקול דעת בית המשפט, אולם אינה מפקיעה אותו”.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן