Skip to main content

חדשות

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני: 'העמקת הפערים היא סכנה קיומית למדינה'

קטגוריה: Access Israel News

"מספיק עם סיסמאות חסרות תוכן, הגיע הזמן לפעולות אמיתיות" כך אמר יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני בדיון שקיים בוועדה על העמקת הפערים בחברה הישראלית בהמשך לדו"ח של ה oecd . גפני אמר עוד כי "כאשר אני מביט כדוגמא על התייחסות הממשלה למצוקת התעסוקה בציבור החרדי, ניתן לראות היטב כיצד היא פועלת גם בנושא העמקת הפערים בחברה הישראלית.  רק מדברים ולא עושים דבר ממשי בפועל". 

אוהד רייפמן מאגף התקציבים במשרד האוצר אמר כי הסיבה העיקרית לפער הקיים כיום הוא שיעור ההשתתפות הנמוך בכוח העבודה בישראל במגזרים שונים, "קיימת פעילות כבר כיום וצריך לחזק אותה. יש פוטנציאל גלום שלא מנוצל וברור שחלק מהשילוב של אותם מגזרים בשוק העבודה אפשרי ע"י מתן הכשרה רלוונטית בתחום התעסוקה". 

ח"כ חנא סוואד אמר כי המדיניות האנטי חברתית פוגעת בכולם, "הממשלה רוצה אחוזי צמיחה גבוהים אבל אין התייחסות לרמת השוויון באוכלוסיה ויש פערים גבוהים. במדינות צפון אירופה אחוזי הצמיחה מעט פחות אבל דואגים לשוויון בציבור. אם רוצים להתמודד עם חוסר השוויון צריך להשקיע בחינוך, תשתיות פיזיות,  ומדינות מיסים". 

בני פפרמן ממשרד התמ"ת אמר בנושא חרדים במעגל העבודה כי המעסיקים שופטים את העובדים בקבלתם לעבודה על פי תעודות, וחרדים שלומדים שנים רבות ללא תעודה בסיומה יוצאים נפסדים. "השאלה היא איך ממירים את מסד הידע העצום הקיים ברשותם, לקרדיטציה אמיתית בפועל. ישנם מבחנים שפשוט לא מתאימים למגזר הזה וכמו שבעולם התאימו מבחנים לאוכלוסיות שונות, גם כאן הגיע הזמן לפעול בהתאם". 

מר פפרמן הזכיר גם את אוכלוסיית הנכים שניתן לשלב אותה במעגל התעסוקה ואמר כי יש ליצור מקומות עבודה ייחודיים לאוכלוסיות אלו, "אי אפשר להביט באוכלוסיות שמשתתפות פחות במעגל העבודה כמקשה אחת, כל קבוצה וייחודיותה". 

מנהל מחלקת המחקר של הכנסת עמי צדיק אמר כי אסור לשכוח שמהנתונים בדו"ח העולמי עולה כי בישראל כארבעים אחוז מהאוכלוסייה הם עובדים ובכל זאת עניים.  

ח"כ מירי רגב אמרה כי ישנם נושאים שניתן לפעול בהם מיידית לצמצום הפערים בשטח "הרחבת מס הכנסה שלילי, תחבורה בפריפריה וסבסוד מעונות יום, כדי שאימהות יוכלו לצאת לעבודה. אנחנו לא צריך את הדו"ח כדי לדעת מה לשפר, אנחנו חיים את הפערים". 

לסיכום הדיון אמר יו"ר הועדה ח"כ הרב משה גפני כי הפערים הקיימים כיום בחברה הישראלית היא סכנה קיומית למדינה וכי הוא דורש ממשרדי הממשלה להציג תכניות ממשיות לוועדה אשר תכליתם צמצום הפערים הממשיים בחברה הישראלית.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן