Skip to main content

חדשות

יו"ר ועדת העבודה כפה על משרד הביטחון שינוי מהותי ביחס לעדכון תגמולי נכי צה"ל ומשפחות שכולות

קטגוריה: Access Israel News

  ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה, תוך שינויים מהותיים, תשעה צווים ותקנות שהובאו לאישור הועדה ע"י משרד הביטחון ואשר מתייחסים לשיעורי התגמולים לנכים ומשפחות שכולות . לפי ההסדר משנת 86 כאשר ניתנת תוספת יוקר או תוספת שכר במשק, היא ניתנת באופן אוטומטי לזכאים ובהמשך מקוזזת במועד עדכון התגמולים הבא. זאת על מנת למנוע כפל של תוספות . 

מאחר ובתגמולי חודש יוני 2008 שולמה לנכי צהל ולמשפחות השכולות תוספת חד פעמית של 16.5% מכוח ההסכם הקיבוצי שנחתם בין המדינה לבין ההסתדרות הכללית החדשה ביקש משרד הביטחון להימנע מתשלום 36% ששולמו לכלל העובדים במגזר הציבורי . 

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ הטיל וטו על עדכון התקנות, מתח ביקורת על התנהלות משרד הביטחון  ואילץ את נציגי משרד הביטחון לעדכן את תשלומי נכי צה"ל ואלמנות גם ב36% המשולמים לעובדים במגזר הציבורי. 

ח"כ כץ, "אני שמח שמרד הביטחון התרצה, קיבל את עמדתי והבין שמדובר בתיקון חשוב שנועד לפצות את נכי צה"ל ואלמנות צה"ל, בשל עדכון הקצבאות הבלתי סביר". 

ח"כ כץ וח"כ משה מטלון הודיעו בדיון כי כוונתם להגיש הצ"ח שתעדכן את קצבאות נכי צה"ל ואלמנות צה"ל באופן אוטומטי. 

רקע : בהתאם להסדר משנת 19986 בין משרדי הביטחון והאוצר והארגונים היציגים של הזכאים, בדיקת השחיקה ועדכון התגמולים , מתבצעים אחת לשנה באופן שהתגמולים מוצמדים למדד הסקטור הציבורי – קהילתי במשק . התוספות לתגמולים מבטאת את שחיקת התמלוגים ביחס למדד זה .לפני מספר חודשים הסתיים הליך עדכון התגמולים לפי המדד של אפריל 2008 וכעת התבקשה ועדת העבודה הרווחה והבריאות לאשר את הצווים והתקנות לגבי עדכון המדד של אוקטובר 2008 .

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן