Skip to main content

חדשות

יותר מ – 1,800 משפחות בהם 4,000 ילדים וחסויים ממתינים לעיתים עד שנה לכתיבת תסקירים על ידי פקידי סעד

קטגוריה: Access Israel News

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח”כ משה שרוני דנה היום במחסור החמור של פקידי סעד לסדרי דין.

ח”כ משה שרוני, יו”ר הוועדה: ”המציאות העגומה והקשה בה פועלים שירותי הרווחה ברשויות המקומיות מחייבת התייחסות דחופה של השר יצחק הרצוג. המחסור החמור של פקידי סעד לסדרי דין גורר אחריו פגיעה קשה דווקא באוכלוסייה הנמצאת בסיכון: במצבים של הגנה על קורבנות אלימות במשפחה, במצבים בהם חולי נפש וחסרי ישע זקוקים להגנה, בבקשות להכרה באבהות, הוצאת ילדים בסיכון מהוריהם ועוד. אנו נמצאים במדרון חלקלק ומסוכן שאם שר הרווחה החדש לא יתן לו מענה דחוף, נהיה עדים לקריסה של המערכת”.

מר משה שיאון, מנכ”ל משרד הרווחה: ”שירותי הרווחה ברשויות המקומיות נמצאות במצב חירום על גבול הנואש. יש צורך מיידי בתוספת של עובדים סוציאליים ברשויות המקומיות על מנת שזו לא תקרוס”.

ח”כ נאדיה חילו אמרה כי בשנים האחרונות אנו עדים לצמצום כ”א בשירותי הרווחה ברשויות המקומיות ”במקום להרחיב את מספר התקנים, מצמצמים אותם וזאת כאשר המצוקות, בעיקר ברשויות החלשות, מתעצמות ”.

עו”ס יצחק פרי, יו”ר איגוד העובדים הסוציאליים קבל בפני הוועדה ”לפקידי הסעד אין את הכלים שיאפשרו להם להגיש תסקירים לבתי המשפט שיהי אמינים ומקצועיים. בשנים האחרונות יש עלייה דרמטית במספר הבקשות לתסקירים, דבר המעיד על האמון שנותנים בתי המשפט בפקידי הסעד. הצעקה שלנו נובעת מהצורך הנואש להגדיל את מספר פקידי הסעד ולאפשר להם לעשות את עבודתם בצורה נאמנה ותקינה”.

מר פיני קבלו, מחזיק תיק הרווחה במרכז לשלטון המקומי, טען כי סעיף הרווחה ברשויות המקומיות מהווה אחרי החינוך, גורם עיקרי לגרעונות הרבים שצוברות הרשויות. משרד הרווחה קבע 200 תקנים לפקידי סעד, בפועל פועלים 800 פקידי סעד במשרה מלאה. את ההפרש במימון משכורותיהם של פקידי הסעד נושאות הרשויות”.

ח”כ חיים אמסלם אמר כי פקידי הסעד עושים עבודת קודש, אך היא לא זוכה לתגמול ולהכרה הראויים לה.

הגב` רונית צור, פקידת סעד ראשית, משרד הרווחה אמרה כי הקורבנות האמיתיים לעומס המוטל על פקידי הסעד הם המשפחות והילדים הנמצאים בסיכון. ”פקידי הסעד נתונים בשחיקה מתמדת בגלל העומס הקיים. הם הפכו לשק האיגרוף של התקשורת ולא פעם הם הופכים לאויב לצד אחד ולפעמים לשני הצדדים”.

בסיכום הישיבה הוחלט:

הוועדה רושמת לפניה בדאגה את הנתונים לפיהם כ-1,830 משפחות בהן כ-4,000 ילדים וחסויים, ממתינים לכתיבת תסקירים על ידי פקידי סעד לסדרי דין.

לדעת הוועדה המתנה ממושכת זו שבחלק מהרשויות המקומיות נמשכת כשנה, נובעת מן המחסור החמור במספר פקידי הסעד לסדרי דין ברשויות המקומיות. המתנה זו מעכבת הדיונים בערכאות המשפטיות ופוגעת במשפחות, בילדים ובחסויים.

הוועדה קוראת למשרד הרווחה לנקוט בין היתר בצעדים לקביעת תקנים ייעודיים למשרות פקידי סעד לסדרי דין ברשויות המקומיות על פי קריטריונים שיקבע המשרד.

הוועדה רושמת לפניה הנתונים לפיהם קיים חוסר שוויון במתן שירותי הרווחה ברשויות המקומיות הנובע בין היתר מחוסר היכולת של רשויות חלשות לספק השירותים הנדרשים.

הוועדה קוראת למשרד הרווחה לבחון מחדש את נוסחת המימון הקיימת והקצאת התקנים בתחום פקידי סעד לסדרי דין על מנת להבטיח שגם ברשויות חלשות יינתן שירות הולם.

הוועדה מברכת את השר יצחק הרצוג על מינויו לשר הרווחה, וקוראת לו לבחון את סוגיות המחסור החמור בפקידי סעד ובתוך כך המלצות הוועדה בראשות חיים פוזנר. הוועדה קוראת לשר הרווחה להעמיד הנושא בסדר עדיפות גבוה בסדר היום של משרד הרווחה.

הוועדה תקיים ישיבת המשך בהשתתפות שר הרווחה בתוך 3 חודשים, לקבלת דיווח בנושא.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן