Skip to main content

חדשות

מבצע הצלה נגישה באוקראינה – תורמים ומצילים חיים

קטגוריה: חדשות העמותה

[באנר]

לא משאירים אף אחד מאחור!

[תמונה]

משלחת של "עמותת נגישות ישראל" מצילה ומוציאה מתוך שטחי הלחימה באוקראינה אנשים עם מוגבלות, המצויים במצוקה קשה ובסכנת חיים ממשית.

אנחנו, בעמותת נגישות ישראל, פועלים מכל הלב ובמקצועיות מעל 20 שנה, לקידום הנגישות והשילוב, כדי להפוך את ישראל לנגישה ומשלבת, לכל סוגי המוגבלויות ובכל תחומי החיים.

בעשרים השנים האחרונות פיתחנו פרויקטים מגוונים ורבים כדי להפוך את ישראל והעולם לנגישים ומשלבים יותר. לאורך הדרך, צברנו ניסיון מקצועי רב ותובנות אשר משנות חיים.

בשנים האחרונות העמותה בנתה קהילה בינלאומית, שהולכת ומתעצמת מידי שנה, וכוללת מומחים, מובילי דעה, מקבלי החלטות, טכנולוגיות, ארגונים ועוד מכל העולם, סביב נושאי נגישות ושילוב כשהעמותה היא המרכז והמובילה של האקוסיסטם הזה. במסגרת הפעילות בחו"ל, יצרה העמותה קשרים עם גורמים במדינות העולם. בנוסף יצרנו רשת קשרים בינלאומית אשר כרגע בזמן לחימה פונה אלינו לסיוע והובלה.

כעת עם פרוץ המלחמה הקשה באוקראינה, ההפגזות, ההרוגים וסכנת החיים הממשית, העמותה הבינה שזו השעה לקחת את כל הקשרים, הידע והמומחיות שיצרה במשך השנים ולתרגם כל אלה להצלת אנשים עם מוגבלות וקשישים, הזקוקים לעזרה מותאמת ונגישה, כשעד כה הם נותרו ללא כל יכולת לצאת מהבית ולברוח לגבול ולחצות אותו למדינות סמוכות ורבים אף לא יכולים לרדת למקלטים, שאינם נגישים.

על כן, העמותה לקחה על עצמה להוביל ולגייס רבים מהקהילה הבינ"ל שנוצרה סביבה למען אנשים עם מוגבלות וקשישים באוקראינה ולטפל באתגרים בהם נתקלים אנשים עם מוגבלויות בניסיון להציל את חייהם, אשר עבורם מכילים מכשולים רבים וקשים עוד יותר ולוודא שבתוך הכל האנשים עם מוגבלות לא יישארו מאחור.

הכספים שאתם תורמים עוזרים לנו במספר ערוצים המאפשרים מעטפת תומכת נרחבת להלן:

תאום ושיתוף פעולה עם ארגונים מקומיים ואחרים לסייע לפליטים:

  1. אנו נמצאים בקשר עם ארגונים שונים הפרוסים בגבול אוקראינה ומקצים עבורם 2 מתנדבים בכל מעבר גבול הלובשים ווסט סגול (כמו הבניינים המוארים בסגול ב-3 בדצמבר) ומהווים איתות עבור האנשים עם מוגבלויות הזקוקים לעזרה, שאנחנו כאן מוכנים וערוכים לקראתם.
  2. הקמנו מערך תחבורה נגישה לפינוי מותאם מהגבול למקום מבטחים. מבוצעים מאמצים נוספים פנימיים באוקראינה כדי לנסות ולסייע להרחיק את PWD ובני משפחותיהם מהאזורים המסוכנים.
  3. הקמנו מערך הדרכה הכולל סרטוני הדרכה מותאמים אישית ומדריכים להכשרת אנשים בגבולות אוקראינה, כדי שיוכלו לקבל כראוי אנשים עם מוגבלויות ולסייע להם.
    הסרטונים קיימים גם עם תרגום סימולטני במספר שפות, על מנת להבטיח שהוא מובן.
  4. הכנו רשימות ציוד מפורטות ומדריכים עבור האנשים עם מוגבלויות שנשארים באוקראינה עקב חוסר יכולת למצוא תחבורה או פחד לצאת.
    אנו מעבירים אליהם את הטפסים והרשימות באמצעות דואר אלקטרוני ומדיות חברתיות. מידע זה יספק עבורם את כל מה שחשוב לדעת ולהכיר, כולל גישה לאנשי קשר ומיקומים שבהם הם יכולים ללכת / לחפש מקלט ובתקווה פינוי וכן המלצות כיצד להתכונן למסע וכו". בנוסף, המידע מלווה בסרטון אנימציה לצעירים ו/או לבעלי קוגניטיביות מוגבלויות.

כדי שנוכל להמשיך בפעילותנו הבהולה, אנו קוראים גם לכם להתגייס למאמץ ולתרום עבור פרויקט "הצלה נגישה", מצילים ומוציאים מתוך שטחי הלחימה באוקראינה אנשים עם מוגבלות, המצויים במצוקה קשה ובסכנת חיים ממשית.

לתרומה >>>

לטופס בקשת חילוץ נגיש >>>

להתנדבות לפרוייקט >>>

 

 

 



מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן