Skip to main content

חדשות

מיזם נגישות וקבלת השונה במערכת החינוך בקרית ים

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

ד"ר רויטל שורץ – סבירסקי

במסגרת תפקידי כמנהלת נגישות ישראל בצפון, נפגשתי לפני מספר חודשים עם ראש העיר קריית ים עו"ד שמואל סיסו ועם מנהלת מחלקת החינוך בעירייה הגב' נילי אלדר.

בפגישות אלו סיכמנו על פתיחת מיזם במערכת החינוך בעיר אשר יפגיש את בני הנוער עם מושגי הנגישות לבעלי מוגבלות וקבלת השונה. בשלב הבא התקיימו במקביל פגישות עם מנהל תיכון רודמן מר איתי לוי, עם המורה הוותיק והמרשים מר ראובן שפיץ ועם מנהלת אשכול פיס הגב' חגית מזרחי.

באשכול מתנסה מזה מספר חודשים כיתת המצוינות של ז' בחט"ב בתוכנית "גם אני יכול" המשותפת בשנה"ל הנוכחית לנגישות ישראל ולקבוצת מתנדבי רפא"ל בקהילה למען בעלי צרכים מיוחדים בראשות מר אורי יסוד. במיזם מופלא זה נחשפים התלמידים ללקויות השונות באמצעות הרצאות והכרויות עם בעלי מוגבלויות ואף מתנסים בתחושה ובצורך בנגישות.

בהמשך, בזכות כישוריהם הטכנולוגיים, הם יפתחו יחד עם מתנדבי רפא"ל בקהילה אביזרי עזר והתאמות ספציפיות לבעלי לקויות שונות – והמוצרים הללו יתחרו ברמה ארצית. חשוב לציין כי מיזם מקביל מתקיים השנה גם בעכו ובקרית ביאליק.

במקביל, מתקיימת פעילות הסברה בנושא הנגישות בכיתות י"ב בתיכון רודמן. במסגרת זו קיבלו תלמידי כיתת המצוינות מתמטיקה-ביולוגיה חומרי הסברה והרצאה בנושא. בהמשך, התלמידים נחלקו לקבוצות עבודה קטנות אשר בחרו נושאים למטלת ביצוע המקנה להם ציון ביחידות בגרות באזרחות פעילה.

בהרצאה שהתקיימה ביום ה' 11.2.10 נכחו מנהלת מח' החינוך ומנהל התיכון אשר נתנו את חסותם במילים חמות למיזם ולקידום העשייה בתחום הנגישות וקבלת השונה. לאחר ההרצאה ייעצתי לכל קבוצה לחוד על מנת לכוון אותם במטלת הביצוע.

מרגש ומפעים לב היה הידע המרשים שגילו התלמידים והנושאים שנבחרו על ידיהם לאפיון הנגישות בקרית ים: חוק השוויון – הרצוי מול המצוי בעיר, נגישות סניף הדואר המשופץ, דימוי האדם בעל המוגבלות בקרב תושבי העיר על מגזריהם השונים ועוד.

יצאתי נפעמת ממפגשיי עם תלמידי קריית ים ואני מצפה בקוצר רוח לקראת הרחבת הפעילות החינוכית בנושא הנגישות בעיר בשנה"ל הבאה באופן שיחלחל כלפי מעלה ויאפשר את הנגשת העיר לכל בעלי המוגבלות שבה.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן