Skip to main content

סיוע לקשישים נזקקים

קטגוריה: Access Israel News

הודעה לעיתונות מטעם ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות

חה”כ פרופ` מיכאל נודלמן: ” קשיש חסר דירה בן 80+ יקבל 500 ₪ תוספת לקצבתו החודשית.
התוכנית הממשלתית לסייע לקשישים נזקקים ובעיקר למעגל השני של ניצולי שואה
טובה וכדאי ליישמה מיידית, עלותה 2 מיליארד ₪ במשך 3 שנים.
הובטח לי כי הצעת החוק הממשלתית תובא לכנסת עד סוף החודש ונפעל לסיים את חקיקתה עד סוף מרץ הקרוב במטרה לעזור לקשישים לזכות בהטבות מהר ככל האפשר”

בישיבת הוועדה הבוקר הציגה המועצה הלאומית לכלכלה את תכניתה, שאושרה ע”י הממשלה, לסייע לקשישים נזקקים ובעיקר למעגל השני של ניצולי שואה (פליטי שואה). מנתוני ועידת התביעות והמוסד לביטוח לאומי נמצא כי 343 אלף איש הם פליטי וניצולי שואה. 78,000 מהם היום מעל גיל 70 ורובם במעגל השני. כן נמצא כי 87% מבני ה-80+ חסרי דירה הם מהמעגל השני. בתוכנית נערכה חלוקה לשלוש קבוצות גיל מעל גיל 80, 75-80, 70-75 , וכן חלוקה נוספת לחסרי דיור מול בעלי דיור. להלן המודל המוצע: תוספות למקבלי השלמת הכנסה לפי גיל ודיור:
80+ 75-80 70-75
280 ש”ח 180ש”ח 150 ש”ח בעל דירה
500 ש”ח 340 ש”ח 260 ש”ח ללא דירה (כולל משלמי משכנתאות)
אורי גבאי וגדי פרנק, נציגי המועצה הלאומית לכלכלה חזרו והבהירו לנציגי ארגוני אסירים הנאצים ונציגי ארגוני פליטי השואה , כי מטרת המועצה היתה להיטיב עם כלל הקשישים ולא נעשתה חלוקה נוספת מתוך מטרה להיטיב מהר ככל הניתן עם הקשישים ביותר ולכן הוחלט להתחיל בהענקת התוספת לקיצבה לגילאי 80+ כבר באפריל 2008.
הובטח לוועדה כי יימצא מענה למתן תוספת גם לקשישים בעלי דיור המשלמים משכנתא על דירה.
חה”כ פרופ` מיכאל נודלמן: ”קשיש חסר דירה בן 80+ יקבל 500 ₪ תוספת לקצבתו החודשית. התוכנית הממשלתית לסייע לקשישים נזקקים ובעיקר למעגל השני של ניצולי שואה טובה וכדאי ליישמה מיידית, עלותה 2 מיליארד ₪ במשך 3 שנים.
הובטח לי כי הצעת החוק הממשלתית תובא לכנסת עד סוף החודש ונפעל לסיים את חקיקתה עד סוף מרץ הקרוב במטרה לעזור לקשישים לזכות בהטבות מהר ככל האפשר וכן רטרואקטיבית.”
חה”כ מרינה סולודקין האשימה את נציגי המועצה הלאומית לכלכלה: ”בלבלתם את הקריטריונים. העולים הקשישים אינם מבינים מדוע לקחתם מהם את מעמדם כפליטי מלחמה, מעמד שניתן להם ע”י ועידת התביעות. סרבתם להזמין לדיונים את ארגוני פליטי השואה ולכן טעיתם. היא הוסיפה והבהירה כי הכללת פליטי השואה עם כלל הקשישים בישראל ללא אבחנה מוגדרת עלולה להזיק במגעים מול נציגי ממשלת גרמניה בבואם לפצות את פליטי השואה שלא פוצו עד היום. היא הציעה לפצל את הצעות חוק
ל-3 הצעות חוק נפרדות: 1.ניצולי שואה, 2.דור המלחמה: פליטי מלחמה, ווטרנים, בלוקדניקים, ו-3. קשישי ישראל.
חה”כ קולט אביטל: ”עקבתי והשתתפתי בחלק מהדיונים לגיבוש התוכנית הממשלתית ולאחר עבודה מקיפה הוחלט במטרה למנוע תחושת תסכול על רקע עדתי, כי ינסו לפתור את בעיית כלל הקשישים”.
נציגי ארגונים של ניצולי שואה ופליטי שואה הלינו כי בתקשורת פורסם כי החוק כבר אושר מזמן ולמרות זאת הניצולים והפליטים לא קבלו דבר. הם חזרו ושאלו האם הממשלה ממתינה לכך שהניצולים והפליטים ימותו? הם הבהירו כי אנשים מקרבם מתים מידי יום וחלקם מתים מכיוון שאין להם ממה להתקיים.
חה”כ שרה מרום-שלו: ”גם אני ניצולת שואה. משך 60 שנה אף ממשלה לא העבירה את הכסף שקיבלה עבורנו- לנו. גם עלי לא מקובלת חלוקת הגילאים בתוכנית, אולם נתקבלה החלטה, והממשלה הזו החליטה לראשונה להקצות לנושא סכום משמעותי. לכן כדאי ללכת על זה, כדי שבזמן שנותר לקשישים אלה לחיות, הם יוכלו לקבל בכל זאת סיוע וגם סיוע רטרואקטיבי”.
חה”כ יולי אדלשטיין: ”יש להתחשב בפליטי שואה הנחשבים לבעלי דירה, כיוון שרכשו דירה עם ילדיהם והם משלמים משכנתא ובכך מצבם הכלכלי אף קשה יותר מזה של חסרי דיור”.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן