Skip to main content

חדשות

סיכום ביקור נציגי היצרניות וארגון הMMF בארץ

קטגוריה: חדשות לאנשי מקצוע

ארגוני, עמותות ונציגי אוכלוסיית בעלי מוגבלויות – GARI

משתתפים:  יובל וגנר – מנכ"ל נגישות ישראל, עו"ד עידן קליינמן – מנהל האגף משפטי בארגון נכי צה"ל, אבי בלאו – חבר הועד המנהל ארגון "בקול", איציק בן דוד – המרכז הישראלי לכלבי נחייה בית עובד, עדי נתן  – מתמחה בתחום התקשורת והמחשבים – אגודת העיוורים הנעזרים בכלבי נחייה, דברת נוטמן – קלינאית תקשורת ארגון "בקול", ד"ר נורית  נוי – מומחית ללקויות ראייה, ד"ר אורנה ערן  – מומחית ללקויי שמיעה – יועצת שיוון זכויות מ. המשפטים – תחום לקויי שמיעה, ד"ר שירה ילון חיימוביץ – מומחית ללקויות קוגניטיביות, שמואל חיימוביץ – נציבות שוויון לאנשים עם מוגבלות – ממונה נגישות ארצי מ. המשפטים, איציק ארביב – let's talk, שאול יעקובי – let's talk, רפי כהן  – המרכז לעיוור ואגודת העיוורים, נעמה מזור – נציבות שוויון לאנשים עם מוגבלות – אחראית על נגישות השרות – מ. המשפטים, דן בן דוד – מפקח מחוזי אזור ת"א, רוני בויום – מפקח אזור  צפון, תומס ברמולר-MMF, ראלף גרפה – MMF, גיא יום טוב וענב כגן.
 
הדיון נפתח בהקדמה קצרה של הממשק הקיים כיום באתר הMMF, המאפשר להקל על בחירת המכשיר הסלולרי לטובת אנשים בעלי מוגבלויות שונות, ע"י הבדלה בין המכשירים השונים בהתאם לפונקציות רלוונטיות: דוגמת גודל מקשים, כיסוי/עטיפת מכשיר המונעת החלקה וכיו"ב. הממשק פעיל כעת בעשר שפות, ובפורמט מיוחד גם עבור כבדי ראיה ועיוורים, כאשר המטרה היא שהמפעילות בארץ תאמצנה את הממשק.

תומס הסביר את הסיבות בגינן הממשק פותח והראה למשתתפים את המנוע עצמו, כפי שפעיל כיום באתר ה-MMF. תומס ציין כי הם מעוניינים להשקיע מאמצים לקידום הנושא והם ישמחו לשמוע את דעותיהם של המשתתפים על מנת לנסות ולשפר את הממשק וכמובן במטרה שיוכלו להעביר את הנושא לאנשים להם העמותה עוזרת ובכך לעזור לאוכלוסיה זו.
תומס הדגיש כי ארגון הMMF אינו מתעסק במכירות באופן ישיר, אלא בעיקר בהסברה בנושא הקרינה, האנטנות וכיו"ב, כאשר כעת הם מתמקדים לעבר נושא הסביבה והנגישות.

הערות עיקריות שעלו בדיון:
בקשה לציין במידה וישנו הבדל בין סוגי המכשירים במדינות השונות שעשוי לשנות את התאמתו של מכשיר מסוים.
בקשה להפריד בין מוגבלות שמע ומוגבלות בדיבור לשתי קטגוריות שונות.
בקשה להכניס נושא של התנסות עם המכשיר הסלולרי טרם רכישה לתקנות/לחקיקה.
בקשה לשמוע לגבי מחקרים בכיוון שבוצעו ע"י הMMF- (סוכם כי תומס יעביר לשואלת מידע במייל).
בקשה לקבלת מידע אודות מכשירים נוספים, אשר יש בהם ממשק נווט קולי דוגמת האייפון, המאפשר לעיוורים וכבדי הראיה להשתמש במכשיר הסלולרי כפי שהוא מבלי לרכוש תוכנה נוספת בתשלום.

תומס ציין כי עדיין אין החלטה שמטרתה לחייב את היצרניות לעמוד בסטנדרט מסוים, ומניסיונו דווקא ע"י חקיקה וחובה הדברים לרוב אינם צולחים. תומס הדגיש כי עיקר הכוונה הינה לתמרץ את היצרניות והמפעילות, ולעודד אותן לפעול בנושא.

נשאלו מספר שאלות צרכניות – גיא יום טוב השיב שלא ניתן לדון בסוגיות כאלו בשל נושא התחרות, אך ישמח להפנות את השואל לנציג מתאים במשרד התקשורת.

סיכום הדיון –
תומס ביקש שבמידה וישנן שאלות נוספות או בקשות כלליות בעניין הממשק עצמו או כלפי יצרן מסוים, ניתן לפנות אליו במייל או דרך האתר. כמו כן, הוא ישמח לקבל הצעות לקידום הנושא לטובת לקויי שמיעה ו/או חרשים.
בסוף הדיון תומס רשם את השאלות העיקריות שהופנו אליו, נלקחו פרטי ההתקשרות מהמשתתפים על מנת להמשיך ולקדם קשר מול צוות ה-MMF וכן סוכם, כי יש להעביר לתומס את שמות הארגונים שהשתתפו.
כמו כן, סוכם כי יישלח מייל לכל המשתתפים עם קישור לאתר ה MMF ולאתר הפורום.

קישור לאתר ה-MMF וממשק הגארי
http://www.mobileaccessibility.info/
 
קישור למנוע המכשירים – הממשק עצמו:
http://www.mobileaccessibility.info/findphones.cfm?lang=eng
 
קישור לפניה ל-MMF בנושא המדובר.
[email protected]

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן