Skip to main content

חדשות

עיריית קריית ביאליק חווה לקויות באמצעות ארוחת חושים

קטגוריה: חדשות העמותה

לאכול בארוחה בה לא ניתן לראות, לחתוך או לשמוע – משימות לכאורה פשוטות כל כך לכולנו, אינן כך לאנשים בעלי מוגבלויות שונות.

בעיריית קרית ביאליק, המקיימת מיזמי הסברה במערכת החינוך ומקדמת את הנגישות בבנייני ציבור ובצירי התנועה הראשיים באינטנסיביות, החליטו להרים את הכפפה ולערוך ארוחת חושים כזו לעובדים הבכירים בעירייה.

הארוחה התקיימה כחלק ממיזם ההסברה לנושא נגישות השירות לעובדי העירייה, כדי להמחיש, איך חשים עיוורים, חרשים ואנשים שמוגבלים פיזית.

הארוחה, שאורגנה בשיתוף עם עמותת נגישות ישראל, אפשרה לראש העיר ולמנהלי המחלקות לחוש, ללמוד ולהרגיש ולו רק לדקות ספורות את מה שאנשים עם מוגבלות חווים בכל יום לכל החיים.

בעמותת נגישות ישראל מאמינים כי התנסות חווייתית, בה כל אדם מתנסה בהתמודדות עם מגבלה, ממחישה בצורה הברורה ביותר את המגבלות איתם מתמודד אדם עם מוגבלות.

במהלך הארוחה התבקשו המוזמנים לכסות את העיניים עם כיסוי מיוחד ולאכול את המנה הראשונה בארוחה מבלי שידעו מה הוגש להם – על מנת שיחוו כיצד מרגיש אדם עיוור.

את ההתמודדות עם האכילה בכיסוי עיניים ליוותה מתנדבת שתיארה את הקשיים עימם היא מתמודדת בחיי יום-יום כעיוורת המתנהלת עם כלב נחייה, ויחד עם זו מגדלת בהצלחה ילדים ונכדים בצורה נורמטיבית ומעוררת כבוד.

במנה העיקרית הומחשה מוגבלות פיזית בפעולת הידיים: המוזמנים נתבקשו לאכול את המנה עם כפפות אפייה עבות על הידיים, שלתוכן הוכנס אלמנט המגביל את פעולת האצבעות ומקשה על חיתוך המנה ואכילתה.

אכילת מנה זו לוותה בדברי ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי, חברת מועצת העיר ומנהלת נגישות ישראל בצפון, אשר תיארה את החיים עם לקות פיזית ואת הנגישות הנדרשת לאפשר זאת.

במנה האחרונה חוו המשתתפים מוגבלות שמיעה: את המנה אכלו המשתתפים כשעל אוזניהם אוזניות וברקע מושמעת מוסיקה בווליום גבוה כך שנוצר קושי רב ביצרת קשר והבנה עם צוות המלצרים והסובבים אותם.

הגב' נעמי שמיר מנגישות ישראל (לקוית שמיעה), סיפרה  על הקשיים בהם היא נתקלת ביום יום, הצרכים להם היא נזקקת תוך דגש על החשיבות הקיימת לנגישות השירות.  נעמי אף הדגישה את חשיבות נימת הדיבור וההדגשים, החידושים בתחום מכשירי השמיעה ועוד.

במהלך אכילת אותה מנה חוו המשתתפים היכרות מרתקת עם שפת הסימנים באמצעות הפעלה מרגשת שבוצעה ע"י מר סמי סירואה, מתורגמן בשפת הסימנים. סמי לימד מושגי יסוד בשפה זו, וקינח בשיר "לתת" בשפת הסימנים עם הקהל ששיתף פעולה ממעמקי ליבו.

התמונות צולמו ע"י דוברת העירייה, הגברת חווה פישר


שירה בשפת הסימנים




ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי בארוחת החושים

 

 


בכירי העירייה אוכלים ביצה עם כפפות






 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן