Skip to main content

עיר הבירה תהפוך לנגישה יותר

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

עיריית ירושלים הקימה מחלקה חדשה לנושא הנגישות, אשר תפעל בחסות מהנדס העיר.

המחלקה לנגישות תהיה אחראית על הכנת תוכניות, פיקוח על ביצוע הנגשה בכל העיר, הסברה ותיאום בנושא נגישות.

הקמת המחלקה היא חלק ממדיניות העירייה לקדם את הנגישות לאנשים עם מוגבלות בעיר ולסייע לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים כמיטב יכולתה.

לתפקיד מנהלת המחלקה (במכרז), נבחרה יעל מרום-אבישר שעד-כה פעלה כמתכננת ערים ופרוגרמאתית ראשית במחלקה למדיניות התכנון, במינהל הנדסה.

בשנים האחרונות עיריית ירושלים רצפה מחדש את רחובות מרכז העיר תוך התייחסות לצורכי הנגישות, דאגה למעליות דוברות במבני ציבור, בנתה משטחי התראה מישושיים במעברי חצייה והתקינה רמזורי שמע עם זמזמם המיועד לאנשים עם לקות ראיה ועיוורים.

כמו כן, כל תוכנית לשיפוץ מדרכות וכבישים עוברת אישור של יועץ נגישות ולאחר ביצוע העבודות מבוצעת ביקורת ואישור של יועץ נגישות.

ראש העיר, ניר ברקת, ציין כי "ירושלים צומחת ומשתנה ללא הרף, מבני הציבור המוקמים בה צריכים לא רק להתאים לחוקי הבניה, לייחודה ולמאפיינים העירוניים, אלא גם להיות נגישים ומותאמים לבעלי מוגבלויות שונות, ובכוונתו לשים דגש מיוחד על הנושא".

קרוב ל -20% מהציבור הם בעלי מוגבלות וביניהם קשישים. כ- 10% מהתושבים הם אנשים עם לקות בראייה, המתקשים להסתייע במבני ציבור ולהשתמש  כראוי בסביבה העירונית.

חוק  שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מחייב אותנו להנגיש את העיר על מבניה גניה ורחובותיה לכלל האוכלוסייה כדי שהציבור כולו יוכל להשתמש וליהנות מהרכוש הציבורי.

חברת המועצה ומחזיקת התיק לאנשים עם מוגבלות,  גב' לורה ורטון מציינת כי היא שמחה מאוד על הקמת המחלקה לנגישות אשר תטפל בנושאי נגישות פיזית ואחרת.

"ירושלים מחויבת על פי חוק שוויון ההזדמנויות שנחקק בשנת 1998 לדאוג לנגישות בעיר, ואני בטוחה שבחירתה של יעל מרום-אבישר תהיה צעד חשוב לכיוון של מילוי חובה זו. יש לי תקוות גדולות שנושא הנגישות יקודם בעיר בצורה משמעותית".

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן