Skip to main content

חדשות

פניות ציבור בנושא יישום חוק משק החשמל- תעריף סוציאלי, יישום החוק בהוסטלים ובמקבצי דיור

קטגוריה: Access Israel News

פניות ציבור בנושא יישום חוק משק החשמל- תעריף סוציאלי, יישום החוק בהוסטלים ובמקבצי דיור. ישיבת המשך לישיבות הוועדה שהתקיימו בנושא ב- 9/10/2007, ב- 09/03/2008 ב- 26/3/2008 וב- 19/5/2008.

הוועדה לפניות הציבור קיימה היום ישיבה נוספת בנושא פניות ציבור בנושא יישום חוק משק החשמל- תעריף סוציאלי, יישום החוק בהוסטלים ובמקבצי דיור.
הפונים לוועדה בנושא, הנם קשישים המתגוררים בבתי דיור מוגן שאינם משלמים את חשבון החשמל ישירות לחברת החשמל ולכן אינם יכולים להנות מההטבות המגיעות להם מתוקף חוק משק החשמל.

יו”ר הוועדה, ח”כ סופה לנדבר, כינסה את הישיבה לאחר שבמליאת הרשות שהתכנסה ב- 28/5/2008 אמת המידה שהוכנה מבעוד מועד לא אושרה. אמת מידה זו אמורה הייתה להסדיר את מתן ההנחה לדיירי חשמל בהוסטלים הזכאים לפי חוק חשמל תעריף סוציאלי, להנות מתשלום מופחת עבור חשמל.

יו”ר הוועדה, ח”כ סופה לנדבר, ציינה כי מדובר פה בשערורייה גדולה, התעללות ופגיעה בכ- 10,000 קשישים הגרים בהוסטלים ולא נהנים מחוק שנכנס לתוקף לפני כשנה. ”מדובר בכסף משמעותי ביותר עבור אותם קשישים וכל יום שעובר והם אינם מקבלים את ההנחה משפיע על בריאותם ומצבם הנפשי”, אמרה. ח”כ לנדבר ציינה כי לא יעלה על הדעת שיתקיימו 4 ישיבות בכנסת בהשתתפות כל הגורמים הנוגעים בדבר ואף אחד מאלה ”לא יעלה על הבעיה שצצה פתאום” במליאת הרשות. ח”כ לנדבר הודיעה כי במידה ותקנות אלה לא תאושרנה עד ה- 12/6/2008, תארגן את דיירי ההוסטלים באוטובוסים להפגנות מול חברת החשמל ומשרד התשתיות.

מר שבתאי אלבוחר, מהלשכה המשפטית במשרד לתשתיות לאומיות, ציין כי מה שקרה ב-28/5/2008 במליאת הרשות, אחרי הצגת אמת המידה, היו מספר חברים שציינו כי קיימת התנגשות בין אמת המידה לתקנה של החוק ולפיכך נדרש ניסוח מחודש של התקנה שתסדיר התנגשות זו. לדבריו, התקנה החדשה כבר הוכנה במשרד והועברה לאישור משרד המשפטים. כשבמשרד המשפטים יאשרו את הנוסח, חלה חובה להתייעץ עם שר הרווחה על תקנה זו. ולאחר כל ההליך, שר התשתיות אמור לחתום על התקנה, המאושרת על ידי כל הגורמים.

הגב` מירב יוסף, ממונה על פניות הציבור ברשות לשירותים ציבוריים חשמל, ציינה כי לא יהיה צורך בכינוס מליאת הרשות פעם נוספת וניתן יהיה לאשר זאת טלפונית בין כל חברי הרשות.

מר יואל מיכלסון, מנהל המחלקה לצרכנות ותעריפים בחברת החשמל, ציין כי בחברת החשמל מוכנים ליישום התיקון וברגע ששר התשתיות יחתום, הם יחזירו לזכאים כסף רטרואקטיבית החל מה- 21/6/2007.

בסיכום הישיבה, יו”ר הוועדה, ח”כ סופה לנדבר, הודיעה כי תקיים ישיבה נוספת בנושא בשבוע הבא.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן