Skip to main content

חדשות

פניות ציבור בנושא מניעת כניסה מחברי כנסת להוסטלים ומקבצי דיור בתקופת מערכת הבחירות

קטגוריה: Access Israel News

הוועדה לפניות הציבור התכנסה היום כדי לדון בנושא פניות ציבור בנושא מניעת כניסה מחברי כנסת להוסטלים ומקבצי דיור בתקופת מערכת הבחירות.

יו”ר הוועדה, ח”כ סופה לנדבר ציינה כי הוועדה התכנסה בעקבות פנייתו של ח”כ דוד רותם, וכן בעקבות פניות לוועדה של אזרחים המתגוררים בהוסטלים ומקבצי דיור בטענה שאין מאפשרים לחברי-כנסת, בתקופת מערכת בחירות, להיכנס להוסטלים ומקבצי דיור לפגוש את הדיירים.

ח”כ דוד רותם טען שההוסטלים אינם נכס בבעלות המדינה. על-פי החוק לחברי-כנסת מותר להיכנס לכל מקום חוץ מרשות היחיד או ממקום של סכנה. אולמות והוסטלים אינם רשות יחיד. האולמות משמשים באופן קבוע להופעות מסוגים שונים ואף הוא הופיע שם. ופתאום לפני הבחירות הוא הופך פסול. כל אחד מהדיירים משלם שכר דירה ויכול להזמין את מי שהוא רוצה. בחירות ותקופת בחירות זו חגיגה ושוללים זאת מהקשישים. הוא הודיע שיפנה למשרד המשפטים וליו”ר ועדת הבחירות בעניין זה.

לדברי נציגות משרד הבינוי והשיכון, הגב` אורה דואק, מרכזת ניהול הרכוש, נכסים ודיור ועו”ד עדנה ביבי מהלשכה המשפטית יש בעיה של הגדרת ההוסטלים. אלה הם פתרונות דיור לקשישים עצמאיים חסרי דירה, זה לא מעון, זה הבית שלהם וזו רשות יחיד. ברגע שהם הופכים לא-עצמאים המסגרת אינה מתאימה להם. יש בקרה על הפעילות המתנהלת בהוסטלים וגם בבחירות הקודמות הוצאו הנחיות דומות בנושא פעילות פוליטית. נעשתה פניה למשרד המשפטים והתקבל אישורו לחוות הדעת של משרד השיכון בעניין זה.

מר אריק אלדר, סמנכ”ל ומנכ”ל אגף הרווחה בחברת ”עמיגור” אמר שאין איסור כניסה להוסטלים על חברי-כנסת. אבל החברה כפופה להנחיות משרד הבינוי והשיכון. היו הרבה מאד פניות בתקופת הבחירות והוא לא מנע כניסה להוסטל, עם סייג אחד: אי-אפשר להשתמש בשטחים משותפים ואמצעים המיועדים לפעילות קהילתית.

בתום הישיבה אמרה ח”כ סופה לנדבר, יו”ר הוועדה שבמשך כל הזמן היא ביקרה בהרבה הוסטלים ובתי דיור מוגן ודאגה שהקשישים והדיירים יקבלו את כל הסיוע והעזרה להם הם זקוקים כגון: תעריפי חשמל מוזלים, תשלומי אגרה וכדומה. היא לא תפסיק לבקר בהוסטלים ולדאוג לדייריהם ואף אחד לא ימנע ממנה את הכניסה.

הודעה לעיתונות מטעם ועדה לפניות הציבור

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן