Skip to main content

חדשות

פניות ציבור לגבי סגירתה של מכללת אלבאום

קטגוריה: Access Israel News

הוועדה לפניות הציבור קיימה היום ישיבת נוספת בנושא ”פניות ציבור לגבי סגירתה של מכללת אלבאום”.

מכללת ”אלבאום” פעלה כ-12 שנים ועד אפריל 2009 המכללה הייתה בבעלות ”חברת אלבאום 3000 בע”מ”. באפריל 2009 הודיעה המכללה על סגירתה. המכללה עסקה בהכשרת מטפלים לשיפור מיומנויות מוטוריות, סנסומוטוריות וקוגניטיביות על פי ”שיטת אלבאום”.

בישיבות הקודמות נטען כי רוב הסטודנטים שלמדו במכללה נדרשו לשלם מראש את שכר הלימוד בתמורה לקבלת הנחה מהמכללה. כמו כן, חיילים משוחררים ניצלו לשם התשלום את דמי הפיקדון במלואם והם נותרו חסרי כסף ותעודות. מספר סטודנטים העבירו את דמי הפיקדון למכללה למרות שלקורס שלהם לא היה אישור תקף.

יו”ר הוועדה ח”כ אורי מקלב, ציין כי בעקבות ישיבות הוועדה, הקרן להכוונת חיילים משוחררים פנתה לבנקים בדרישה חד משמעית להשבת הכספים לחיילים משוחררים שנפגעו בעקבות טעותם של סניפי הבנק ואכן לפי הודעת מנהל הקרן הכספים הוחזרו לסטודנטים.

יו”ר הוועדה ברך על השבת דמי הפיקדון לזכות הפיקדון של החיילים המשוחררים, שניתנו בטעות על ידי הבנקים לטובת מכללת אלבאום וציין כי ”המקרה של מכללת אלבאום צריך ללמד על הכלל. המצב שבו כל אחד יכול לפתוח מכללה צריך להשתנות”.

ח”כ מקלב קיבל בסיפוק רב את תשובות שרי התמ”ת והחינוך שהחליטו להיכנס לעובי הקורה ועל כך שהנחו את הגורמים המקצועיים להתחיל בהכנת הצעת חקיקה אשר תסדיר את ההכשרה המקצועית במדינת ישראל.

ח”כ מקלב ביקש מנציגי משרד הביטחון שנכחו בישיבה להוציא חוזרי רענון קצרים ברורים ועניינים שיחולקו לחיילים המשוחררים בדבר הדרישות למימוש כספי הפיקדון.

עו”ד עודדה פרץ, סגנית המפקח על הבנקים והממונה על יחסי בנק לקוח בבנק ישראל ציינה כי אין בכוונת היחידה להוציא נוהל מסודר היות והגיעו לידיעתם רק שני מקרים של סטודנטים שנפגעו כתוצאה מכך שהבנק נתן את הכסף על סמך אישור שלא היה בתוקף. הכסף הוחזר לזכות הסטודנטים ובכך בעצם הבנק הודה בטעות שנוצרה ובעיית הסטודנטים נפתרה. לדבריה ”בגלל שני מקרים אין שום סיבה להוציא נוהל חדש בנושא”.

עו”ד פרץ פנתה לאנשי הקרן ולמשרד התמ”ת בבקשה להוציא את הבנקים ”ממשחק התיווך” כך שהכסף יעבור ישירות מהקרן של משרד הביטחון למוסדות הלימוד ללא תיווך הסטודנט והבנקים.

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן