Skip to main content

פעילות צמי"ד בתנועת הצופים

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

בתנועת הצופים קיימת כבר למעלה משני עשורים תכנית מיוחדת הנקראת "צמי"ד" אשר משלבת ילדים בעלי צרכים מיוחדים בפעילות הצופית.

תכנית צמי"ד חותרת לתת הזדמנות שווה לאנשים עם נכויות לממש את זכותם לפעילות פנאי משלבת הטומנת בחובה הנאה וחינוך לערכים צופיים.

התכנית מופעלת מתוך כוונה לתת חינוך ערכי לכלל חניכי הצופים לקבלת אנשים עם צרכים מיוחדים כשווים בחברה, תוך יצירת הזדמנויות למפגשים בין אוכלוסיות שונות.

בשבט להבות אשר בקרית ביאליק, פועלות שתי קבוצות צמי"ד הכוללות כעשרים ילדים בגילאי 11-15. מידי יום שלישי נפגשות הקבוצות לפעילות משותפת בה עוברים החניכי םפעילות חווייתית המותאמת לצרכיהם.

הפעילות בשבט מעניקה לחניכים תחושת שייכות ומקנה להם כישורים חברתיים. כחלק מתהליך השילוב החניכים יוצאים לטיולים השבטיים, לוקחים חלק בפעילות משותפת עם קבוצות אחרות בשבט, והם חלק בלתי נפרד מהווי השבט.

גם השנה מתכוונים מדריכי השבט לערוך שבוע שילוב על מנת להעלות את המודעות לנושא. בביקור בפורימון המרשים שערך שבט "להבות" הוחלט כי ראש העיר מר אלי דוקורסקי וחברת המועצה האחראית על נושא הצרכים המיוחדים ונגישות ישראל בעיר ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי יקדמו את נושא צמי"ד בפרט ואת הקשר עם השבט וחניכיו בכלל בסדרת מפגשים לאחר חג הפסח.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן