Skip to main content

פקחי תנועה נגד זיהום אוויר

קטגוריה: Access Israel News

הודעה לעיתונות מטעם ועדת הפנים והגנת הסביבה

פקחים של העירייה יוכלו להגביל תנועת רכב במטרה לצמצם זיהום אוויר

ההכנסות יוקדשו לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית

ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את התיקון לפקודת התעבורה, אשר פוצל מהצעת חוק ”אוויר נקי”. התיקון מאפשר לרשויות מקומיות להכין תוכנית עירונית כוללת להפחתת זיהום האוויר מכלי רכב בתחומה. התיקון שאושר היום מרחיב משמעותית את סמכויות האכיפה והסדרת התנועה של הרשויות המקומיות, אשר עסקו עד כה בעיקר בהסדרת רכבים חונים בלבד. האמצעים שיעמדו לרשות העיריות כוללים, למשל: סגירת רחוב לתנועה בשעות ובימים מסוימים או הגבלת מספר הרכבים בציר תנועה נתון. התוכנית הכוללת במסגרתה תוכל עירייה להשתמש בסמכויות הללו תהיה נתונה לאישור משרד התחבורה, אשר ידאג לכך שבמסגרת התוכנית יינתן מענה מספק למערך התחבורה הציבורית בעיר.

איסור נסיעה והגבלת שעות תנועה יחולו על כל כלי הרכב, מלבד רכב נכה ורכב ביטחון בתפקיד. לרשויות המקומיות תהיה אפשרות להעניק הקלות מפני הגבלות התנועה גם לסוגים נוספים של כלי רכב אשר עליהם הוחלט באופן פרטני, דוגמת הסעות תלמידים או מוניות. פקחי הרשות המקומיות לעניין אכיפת זיהום מרכבים ילבשו מדים ותגי זיהוי אשר מובחנים ממדי המשטרה.

יו”ר ועדת הפנים, ח”כ אופיר פינס – ”יצרנו תמריץ כלכלי שיגרום לרשויות המקומיות לרוץ ולטפל בבעיות זיהום האוויר המרחבי”. במסגרת התיקון לפקודת התעבורה נקבע כי ההכנסות מקנסות שייגבו במסגרת אכיפת תנועת רכבים מזהמים על ידי העיריות יוקדשו כולן למטרות של צמצום זיהום האוויר, למשל עידוד שימוש באופניים והקמת תחנות ניטור. בתוך כך נקבע כי 50% מהכנסות הקרן ישמשו לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית הן על ידי שיפור תשתיות והן במתן הנחות למשתמשים בתחבורה הציבורית, למשל סבסוד כרטיסי אוטובוס.

– הממשלה מגבשת הצעת חוק להסדרה ארצית של אגרות גודש

בתוך כך, הוחלט שלא להעניק לרשויות המקומיות סמכות לקביעת אגרות גודש בתחומן. ח”כ דב חנין, אשר ניהל את ישיבת הוועדה אמר כי – ”אסור להטיל אגרות גודש מבלי להתחשב בשיקולים חברתיים ובחלופות טובות העומדות בפני הציבור. כיוון שלא הושגו הסכמות על האיזונים הללו, לא נקדם את אגרות הגודש במסגרת תיקון זה. כאשר הצעת החוק הממשלתית להסדרה ארצית של אגרות גודש, המתגבשת בימים אלה, תובא לכנסת – נקיים דיון מקיף בנושא”.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן