Skip to main content

חדשות

קבוצת עבודה ופעולה יהודית ערבית של אנשים עם מגבלות

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

מאת: דניאלה ברפמן כהן

מתארגנת קבוצת עבודה ופעולה יהודית ערבית של אנשים עם מגבלות, המבקשת לפעול במשותף למען שיוויון זכויות מתוך ועל בסיס הגישה של "חיים עצמאיים".

הקבוצה תפעל בניהול משותף יהודי-ערבי, ותפעל כסניף המזרח התיכון של 'המכון לחיים עצמאיים' הפועל בשבדיה, ומנוהל ע"י ד"ר אדולף רצקה (http://www.independentliving.org).
 
על פי הגישה של "חיים עצמאיים", הנפוצה בקרב ארגוני נכים רבים ברחבי העולם, אנשים עם מגבלות זכאים לחיות ולממש את רצונותיהם ככל האדם. על ידי תהליך של שינוי התודעה, אנשים עם כל סוגי המגבלות,  יכולים לבחור לנהל את חייהם באופן עצמאי בקהילה עם העזרה הדרושה.
 
בהיותם של אנשים עם מגבלות אחת מן הקבוצות המוחלשות והמדוכאות ביותר בחברה, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה חברתית, יש חשיבות רבה לאיחוד כוחות עם קבוצות מדוכאות אחרות אשר יביא לשינוי במצב הקיים, שיאפשר לאנשים עם מגבלות לחיות חיים עצמאיים.
 
יהודים וערבים עם מגבלות מסוגלים, ע"י פעולה משותפת, להגיד למנהיגי ממשלותיהם כי בסדר היום הקיים צורכיהם אינם נלקחים בחשבון, ושהם דורשים לקחת חלק ולהשפיע על החלטות הנוגעות בחייהם. על פי סדר היום הקיים אנשים עם מגבלות, בכל מקום בעולם, יהיו תמיד הקורבנות הראשונים בעיתות משבר ומלחמה.
 
יהודים וערבים עם מגבלות יוכלו, בתוך למידה משותפת, לזהות מצוקות דומות, ולמצוא להן פתרונות ודרכי התמודדות הולמים  ע"י תמיכה הדדית של עמיתים.
 
הקבוצה תהיה פתוחה להצטרפותם של אנשים שיזדהו עם הרעיון והגישה של "חיים עצמאיים" וירצו לקחת חלק ולהיות שותפים בדרך, גם אם הם אינם נכים.
 
הקבוצה תשתף פעולה עם ארגוני נכים בתוך ישראל ומחוצה לה, תפעל להכשרת פעילי שטח יהודים וערבים ברוח האידיאולוגיה של "חיים עצמאיים", בדרך לשינוי חברתי.
 
 
ניתן לקבל פרטים נוספים: דניאלה –   [email protected] 
 
(דניאלה ברפמן כהן יסדה בירושלים וניהלה בעבר את המרכז לחיים עצמאיים (www.cil4u.org)  ברוח התנועה הבינלאומית הפועלת למימוש זכויותיהם ולחיים עצמאיים של אנשים עם מגבלות בקהילה). 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן