Skip to main content

חדשות

רגע לפני שמתפזרים: עמותת נגישות ישראל מסכמת שבוע גדוש פעילות והצלחות מהכנסת

קטגוריה: חדשות העמותה


אחרי 15 שנה! מאז שעמותת נגישות ישראל באמצעות בג"צ מכריחה את משרדי הממשלה להשלים את תקנות הנגישות המתחייבות בפרק הנגישות בחוק מ 2005
סוף סוף אושרו תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (נגישות שירותי בריאות בקהילה במצבי חירום), התשפ"ב – 2022 בוועדת העבודה והרווחה.

מדובר בתקנות מהותיות לחיי אנשים עם מוגבלות, המסדירות כעת בחקיקה את החובות וחלוקת האחריות של כל הגופים והגורמים המעורבים ובעיקרם קופות החולים בעת מצבי החירום, איזה קופות ממשיכות לספק שירותי בריאות גם בעת מצבי חרום, איך המידע מתפרסם לציבור, חלופות  ועוד.
העבודה על תקנות אלו היתה מרובה ומאומצת ולקחו בה חלק נציגים מכל הגופים וכן, עמותת נגישות ישראל, אשר השתתפה באופן פעיל בכל הדיונים והעלתה הערות קריטיות להביא לתוצאות מקסימליות בנוסח התקנות, בהובלת היו"ר יובל וגנר ויועמ"ש העמותה עו"ד ענת אריאל.

תודות רבות והערכה מגיעות ליו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ אפרת רייטן, אשר עשתה הכל להביא לגמר את התקנות החשובות האלה לטובתם וזכויותיהם של אנשים עם מוגבלות וקשישים.
כמו כן, תודות לעבודה הקשה והמרובה של עו"ד יהודה מירון, צוות נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, צוות הוועדת הרווחה, משרד הבריאות, נציגי קופות החולים וכל הגורמים המעורבים.

בנוסף נציין, כי היום, 23.6.22, עו"ד ענת אריאל מעמותת נגישות ישראל השתתפה בדיון בוועדת העבודה והרווחה בנושא הצעת חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (תיקון מס' 21) (היעזרות בחיית שירות), התשפ"ב-2022 ולקחה חלק, ביחד עם עו״ד עליזה רוזנס מהעמותה, בקידום אישור הצעת חוק זו״.
 בקידום אישור הצעת חוק זו לקראת קריאה שניה ושלישית. הצעת החוק מביאה למהפכה בכל נושא חיות שירות וחיות סיוע (כהגדרתן בהצעת החוק) עבור סוגי מוגבלויות שונות והסדרתו כחלק בלתי נפרד מחוק שוויון לאנשים עם מוגבלות.
זאת לעומת היום שבתקנות נגישות השרות מוגדרת הזכות להיכנס למקומות ציבור עם חיות שרות אך לא היו תקנות משלימות המגדירות מי זכאי להכשיר חיות שרות, מי מנפק כרטיסים ואישור שאכן מדובר בחיית שרות, איך מזהים חיית שרות ועוד.

בוועדת הבריאות השבוע, עמותת נגישות ישראל, בסיוע חברת הכנסת שירלי פינטו השתתפה בדיון בנושא מכשירי בדיקה מורכבים רפואיים. העמותה דרשה שכל מכשיר וציוד בדיקה חדש ירכש מראש באופן כזה שיהיה נגיש מבחינת שימושיות ובדיקה של אנשים עם מוגבלויות שונות.
מתכוננים לעוד שבוע פעילויות בוועדות הכנסת שבוע הבא.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן