Skip to main content

חדשות

שלושה סטים של תקנות בנושא נגישות לאנשים עם מוגבלות אושרו בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה ביום 2 באוגוסט 2011 שלושה סטים של תקנות העוסקות בנגישות לאנשים עם מוגבלות.

באשר לסט התקנות הראשון, כבר בשנת 2006 החלה נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים בהכנת תקנות מטעם שר המשפטים כדי לאפשר גם לאנשים עם מוגבלות נגישות לשטחים פתוחים בסביבה העירונית. תקנות אלו יובילו לשינוי מהפכני לפיו שטחים פתוחים, קיימים וחדשים כגון גנים ציבוריים, חופי רחצה, בתי עלמין, גני אירועים וכו', יונגשו עבור אנשים עם מוגבלות.

סט התקנות השני עוסק בהקמת וועדת תלונות, שתידון באנשים עם מוגבלות אשר חשים כי הופלו על רקע סירוב לכיסוי ביטוחי על ידי חברת ביטוח.

הסט השלישי, בתחום החינוך, עוסק בחובה לבצע הנגשה בסיסית לכל מבני החינוך הקיימים בארץ. לאמור, על כל מבנה חינוך קיים, יהיה לבנות פיר מעלית ולהתקין שני תאי שירותים נגישים, בבנין מרכזי.

התקנות הוכנו בשיתוף פעולה עם ארגונים המייצגים אנשים עם מוגבלויות ורשויות ציבוריות שונות הנוגעות בדבר. לאחר תהליך הכנה ארוך, העבירו שר המשפטים ושר החינוך את התקנות לאישור ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת.

תקנות מקום שאינו בניין כפופות להסכמת שר הפנים, בטרם כניסתן לתוקף. 
שתי התקנות האחרות אינן כפופות לאישורים נוספים כלשהם, והן ייכנסו לתוקף לאחר פרסומן ברשומות, על פי הקבוע בהן.

ח"כ אילן גלאון: "התקנות שעברו היום הן חלק מחקיקה שמגדירה את מקום הפרט בחברה ואת אחריותו של הכלל. מדובר בעשייה אוניברסלית שנועדה לטובת כולם ומקילה על נגישות האזרחים, עם דגש גם על מבני החינוך. הבעיה שלנו כעת היא הנחלת הנורמות החדשות והחינוך לצרכים האלה".

אחיה קמארה, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות: " זהו יום חג לציבור האנשים עם מוגבלות בישראל ולחברה בכללותה. התקנות יאפשרו לאנשים, שעד כה היתה חסומה בפניהם הדרך אל מקומות ציבוריים  – ובראשם מוסדות חינוך, פארקים, חופי ים, בתי עלמין וכיוצא באלה ולשירותים הניתנים בהם, ליהנות מגישה עצמאית ומכובדת אליהם, לחיות כאחד האדם ולא להזדקק עוד לחסדי הזולת. אני מבקש להודות לכל מי שתמכו במהלך ובראשם ליו"ר ועדת הרווחה בכנסת, ח"כ חיים כ"ץ וליו"ר ועדת המשנה לנושא תקנות הנגישות, ח"כ אילן גילאון".

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן