Skip to main content

חדשות

שר הבריאות מתלונן: בתקציב הבריאות שנקבע ניתן רק לכבות שרפות יום יום – ונדרשת תוספת מיליארד ש”ח

קטגוריה: Access Israel News

בדיון על תקציב המשרד הממשלתי הראשון שהובא לועדת הכספים: שר הבריאות מתלונן: בתקציב הבריאות שנקבע ניתן רק לכבות שרפות יום יום – ונדרשת תוספת מיליארד ש”ח

”נמצא עצמנו מול שוקת שבורה לגבי המצב הפיסי של בתי”ח עקב הריקבון במערכות הצנרת, החשמל, הגז”, הבהיר השר והדגיש, ”בתחום זה בלבד נדרשת תוספת של 500 מ` ₪ לעומת 150 מ` ₪ בלבד שהוקצבו”
_______________

”במצב הקיים היום של אחזקת מערכת הבריאות, פשוט אנחנו, במשרד הבריאות מכבים שריפות יום יום, משבצים עוד טלאי ועוד ריקוע – ולכן נדרשת תוספת של כמיליארד ₪ לתקציב המשרד לשנת 2007, לשם השלמת הפערים”. כך אמר ביום רביעי שר הבריאות יעקב בן-יזרי, בעת שמסר סקירה על פעולות משרדו בפני ועדת הכספים. היה זה דיון ראשון בועדת הכספים, בתקציב משרד ממשלתי, לקראת הכנת חוק תקציב המדינה לשנת 2007, לאישור לקריאה לאישור שניה ושלישית. תקציב משרד הבריאות מגיע ל-48 מיליארד ₪, מתוך זה 24 מיליארד ₪ מתקציב המדינה.

”נמצא עצמנו מול שוקת שבורה לגבי המצב הפיסי של בתי”ח עקב הריקבון במערכות הצנרת, החשמל, הגז, וצורכי הבינוי והמיגון, כפי שנתגלה במיוחד לאחר מלחמת לבנון”, התריע השר והדגיש, ”בתחום זה בלבד נדרשת תוספת של 500 מ` ₪ לעומת 150 מ` ₪ בלבד שהוקצבו בתקציב המשרד לשנת 2007”.

השר בן-יזרי ייחד פרק נכבד בסקירתו לרפורמה בתחום בריאות הנפש, כפי שסוכמה לקראת הגשת חוק בנושא, שעבר בקריאה ראשונה. ”זהו תוצר לא מושלם”, הודה השר, אך יחד עם זאת, הוא נותן בידנו כלים להתמודדות עם הסוגייה לאחר המשבר שהיה בראשית שנה זו בתחום בריאות הנפש”. עוד הדגיש השר, כי לרגל הגידול הדמוגרפי בישראל נדרשת הקמת עוד 3 בתי”ח חדשים תוך עשר שנים. לדבריו, יידרשו עוד 3,000 מיטות אשפוז נוספות עקב הגידול הדמוגרפי והקמת 3 בתי”ח תענה על חלק ממצוקת האישפוז בשנים הבאות. עוד סיפר השר, כי משרדו מכיל חוק ביטוח סיעוד והטיוטה תוצג בפני הציבור כבר בראשית השנה הקרובה כדי לקבל עליה הערות מהציבור.

בדיון שהתקיים בועדה מתחו הח”כים ביקורת חריפה על העדר תשובות בתקציב משרד הבריאות לבעיות אקטואליות. ח”כ חיים אורון תקף את הרפורמה בבריאות הנפש וקבע כי היא ”אסון לישראל ואסור לתת לה לעבור כל עוד לא יינתן תקציב הולם לשינויים שנקבעו”. ח”כ משה שרוני, יו”ר ועדת העבודה ורווחה והבריאות, הודיע כי פרקים מתוך חוק ההסדרים שיועברו אל הועדה בראשותו – לא יאושרו. הוא הדגיש כי לדעתו ”כל תקציב הבריאות אינו אלא תעודת עניות לממשלה, כי הוא משווה את ישראל למדינה נחשלת כדוגמת קונגו בראזוויל”…גם ח”כ סטס מיסז`ניקוב התרעם על תכנית לרפורמה בבריאות הנפש וכינה אותה ”גועל נפש””. ח”כ ראובן ריבלין ביקש משר הבריאות לא להתאכזב אם לא תזכה בקשתו לקבל תוספת של מיליארד ₪ לתקציב משרדו. ח”כ משה גפני תקף בחריפות את מדיניות הממשלה שלדבריו מעניקה שירותי בריאות לעשירים ופוגעת באכזריות בעניים. דר` יורם בלשר, יו”ר ההסתדרות הרפואית בישראל, ביקש מהועדה להתייחס לעיוות החמור של הקפאת סל התרופות בשנת התקציב הבאה 2007 – ותבע להקצות 150 מ` ₪ לסל התרופות כדי לשלב טכנולוגיות נחוצות ביותר. עוד ביקש להמנע מהפעלת הרפורמה בבריאות הנפש, כיון שלדעתו היא הרת אסון. בסיום דבריו הצביע דר` בלשר על הפערים בטיפול בחולי סרטן ותבע להעניק תוספת של 120 מ` ₪ לתחום זה לשלוש השנים הבאות. הוא מסר כי כיום מצויים 116,000 חולים המצויים בטורים של שלושה וארבעה חודשים לקראת הקרנה. ”זהו מצב בלתי נסבל ובלתי אנושי וצריך לתת עליו את הדעת”, סיכם.

יו”ר הועדה, ח”כ יעקב ליצמן, חזר על דרישתו לבטל את תשלומי מס מעסיקים בבתי חולים ציבוריים, בניגוד לפטור בבתי”ח ממשלתיים וקרא לבטל את המס. יחד עם זאת, קבע כי יימשך מאבקו למען הקמת בי”ח באשדוד.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן