Skip to main content

חדשות

תלמידי מיזם "גם אני יכול" סיירו בתערוכות לקות הראייה והשמע

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

תלמידי מיזם "גם אני יכול", המשותף לנגישות ישראל ולמתנדבי רפאל בקהילה יצאו, כחלק מהכשרתם לנושא הנגישות וקבלת השונה, לסיור מאורגן לתערוכות "הזמנה לשקט" ודיאלוג בחשכה" במוזיאון הילדים בחולון.

הסיור התקיים במימון מחלקת החינוך של עיריית קריית ביאליק המלווה את המיזם בתמיכתה מראשיתו.

במסגרת הסיור נחשפו התלמידים לעולם לקויות השמע והראייה, כחלק מההכשרה אותה הם עוברים לפיתוח מוצרים ואביזרים לשימושם של בעלי מוגבלויות. הנסיעה אורגנה בצורה ראויה לחיקוי, כמו גם ההתנהלות בתערוכות עצמן ע"י המורה ורכזת המיזם הגב' חנה שמילוביץ.

הסיור היה מצוין – הילדים היו נרגשים וסיפרו עד כמה החוויה הייתה קשה ובעלת עוצמה רבה. לפתע הם הבינו שהם צריכים להעריך יותר את החיים, ולא לקבל כמובן מאליו את העובדה כי הם אנשים רואים ושומעים. הם גם הבינו שאנשים עיוורים וחרשים מקבלים את מוגבלותם באופן טבעי ולהם לא קשה כמו לאנשים הרואים ושומעים, שהראייה והשמיעה נלקחת מהם לפתע.

גם המלווים המסורים של המיזם מרפאל שנלוו לנסיעה, אורי יסוד מנהל מתנדבי רפא"ל בקהילה לצרכים מיוחדים והמהנדס עדי נחום, הביעו את שביעות רצונם הרבה מהסיור. וכדבריו של אורי: "לגבי דידי, חשיפתם של משתתפי "גם אני יכול" ללקויות בלתי מוכרות כל כך בצורה כה מוחשי הייתה צורך קיומי ולדעתי התלמידים הפיקו את המירב!"

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן