Skip to main content

מפגש ראשון של "סיירת נגישות חדרה"

מאת: רני בנימיני

לפני פחות מחודש הוקמה "נגישות ישראל חדרה" ע"י עמיחי גורפינקל וגולן לקס, שני תושבי העיר חדרה בעלי תושייה ואכפתיות חברתית, שסחפו יחד איתם קבוצת מתנדבים ומתנדבות

ביום רביעי ה- 17/09 נערכה פגישה ראשונה של כ-15 מתנדבי "סיירת נגישות חדרה" המורכבת מפעילים עם מוגבלות וללא מוגבלות היוצאים למסע הסברה והעלאת מודעות בקרב עסקים, גופים עירוניים ומוסדות מדינה, באמצעות סקרי נגישות ופעילויות הסברה.

ישובים במעגל בבית אקי"ם בחדרה שאירחו אותנו (תודה לחומי), נערך סבב הכרות בין המשתתפים לרבות מה זה נגישות עבור כל אחד מהנוכחים. עמיחי שלא יכול היה להצטרף למפגש זה עקב התאוששות מניתוח, שלח לנו ברכה חמה ואיחולי הצלחה. גולן שריכז את המשתתפים והפעילות נשא דברים מרגשים והציג מספר דוגמאות ל"טעון שיפור" ברחבי העיר. חשוב לציין, גרעין הסיירת הוא מחדרה אך הפעילות מזמינה ופתוחה בפני מתנדבים מישובי הסביבה לרבות פרדס חנה- כרכור, זיכרון יעקב וישובים כפריים וחקלאיים בסביבה.

רני בנימיני, מיסד משותף בעמותה ופעיל בה מאז הקמתה, סיפר את סיפור פציעתו של חברו סא"ל יובל וגנר, טייס מסוקי קוברה בחיל האוויר, תאונה שחרצה את גורלו של יובל שנשאר רתוק לכסא גלגלים. רני ציין שחזון המייסדים לא היה רחוק וגדול כל כך שיכלול הקמת פעילויות בפריפריה והעסקת עשרות עובדים מדן ועד אילת.

לפני כ-7 שנים הוקמה פעילות המתנדבים הראשונה נגישות ישראל צפון – נ.י.צ. ע"י ד"ר רויטל סברסקי בקריות, לאחר מכן ולפני כ-4 שנים הוקם המרחב לחיים עצמאיים בגליל העליון בשיתוף הג'וינט מסד נכויות ומנוהל ע"י העמותה באמצעות נגה סיון ועופר מיכאלי, ולפני פחות משנה הוקמה נגישות ישראל – מרחב אילת והערבה המנוהל ע"י רחלי רגב. פעילות המתנדבים בחדרה בהובלת גולן ועמיחי הינה הפעילות הרביעית ובכוונת העמותה לאתר מובילים פוטנציאליים לפעילויות דומות באזורים אחרים בישראל.

לאחר שהוצג סרט המתאר את פועלו של יובל והסיבות שהובילו אותו להקים את העמותה ולשנות את מצב הנגישות בישראל, הרמנו כוסית יין תירוש לכבוד השנה החדשה, טבלנו תפוח בדבש ואיחלנו לקבוצה לממש בנועם ובדרך ארץ את יעודה.


אור כהן, מנהל מרכז ההדרכה וההכשרות בעמותה, העביר הרצאה מרתקת שכללה הכרות מעמיקה עם העמותה , מושגי יסוד בנגישות, נתונים סטטיסטים ועוד…

קינחנו בהרצאה מקצועית של הגב' נעמי כורם, מהנדסת אזרחית, מורשת נגישות מתו"ס שכללה הסברים על נגישות לכל סוגי המוגבלויות.

במפגש הבא, לומדים לסקור מקומות ויוצאים לשטח.

תודה רבה לכל מי שכיבד אותנו בנוכחותו

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן