Skip to main content

הכרה והוקרה לרכז הנגישות העירוני בקריית ביאליק מר דוד מעוז

 

דודו הינו תושב קריית ביאליק משנת 1944 והקים בה את משפחתו לצד רעייתו חווה (מתנדבת בזכות עצמה וחברת הוועדה העירונית לאיכות הסביבה). הוא בוגר ביה"ס לקציני ים ובעל תואר ראשון במדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב. לאחר 25 שנות שרות בחיל הים בתפקידי פיקוד בים, דודו כיהן כמנהל הרכש בחברת "לים", מנהל אדמיניסטרטיבי בחברת בניה באפריקה ומנהל הרכש ועוזר המנכל בחברת "דשנים וחומרים כימיים". משנת 2010 דודו הינו גימלאי, חבר פעיל בוועדת התחבורה ובטיחות בדרכים העירונית ובוועדת המשנה לבדיקת תלונות תושבים בנושאי תחבורה.
דודו הינו חבר בקהילה הנגישה קריית ביאליק מיום היווסדה לפני כשנתיים ומחצה ומוביל את העשייה בקבוצת הנגישות הפיזית בעיר. כמו-כן, הוא מתנדב פעיל בקרב מתנדבי נגישות ישראל בצפון ובתוקף תפקידו הרצה למליאת המתנדבים במפגשם החודשי האחרון על תפקידו כרכז נגישות עירוני.
גולת הכותרת של עשייתו, עבורה אף קיבל את ההוקרה – הינו תפקידו כרכז הנגישות העירוני (בהתנדבות) בקריית ביאליק. עם אישור פרק הנגישות בחוק השוויון בשנת 2005, הוגדר הצורך בתפקיד זה בכל רשות ועיר על ידי נציבות השוויון לאנשים עם צרכים מיוחדים במשרד המשפטים. קריית ביאליק הייתה בין הרשויות הראשונות לצקת תוכן מעשי לתפקיד, כאשר מנתה את מר בני אלגום ועם פרישתו – ראש העיר אלי דוקורסקי מינה לתפקיד את דודו מעוז. דודו מינף את התפקיד באופן משמעותי ביותר; הוא מלווה ויוזם את הנגשת צירי התנועה לאנשים עם צרכים מיוחדים, את תהליך הנגשת בנייני ציבור כגון בית העירייה, בית ח"ן, בתי ספר, בית המתנדב, ועוד משלב התכנון ועד לבחינה קפדנית של הביצוע. בימיו הוגשה לראש העיר חוברת השלמה לתוכנית האב לנגישות אשר פירטה את הצרכים שנוספו לעיר עם התרחבותה – חוברת שכולה פרי יוזמה ועשייה של מתנדבי הקהילה הנגישה קריית ביאליק ונגישות ישראל בצפון. דודו פועל גם ברמה האישית וקשוב בנועם ובאדיבות לכל פנייה של תושב עם מוגבלות הפונה אליו ישירות בנושאי נגישות וחניות נכים. נציגים מרשויות רבות בצפון פונים אליו על מנת ללמוד ולהעתיק את המודל המופלא שיצר במסגרת תפקידו כרכז נגישות עירוני.

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן