Skip to main content

מידע מסייע

"לא דיברנו עוד על אהבה…" – מפגש חודשי של מתנדבי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. בימי קורונה

 


. מתנדבי השלוחה עוסקים בימי שגרה בסקירות נגישות של מבני ציבור ובמיזמים להגברת מודעות לנושאי הנגישות וקבלת האחר לקהלים שונים מקצועיים, למערכת החינוך ולעובדי הרשויות המוניציפאליות. מתנדבי נ.י.צ., חלקם אנשים עם מוגבלויות שונות ורובם בקבוצות הסיכון – נאלצו לשהות בתקופת המגפה בבידוד חברתי כדי לשמור על שלומם ובריאותם. הקשר עם המתנדבים נשמר בקפדנות על ידי דיוור רצוף פעמיים בשבוע, שיחות טלפון תכופות לבירור צרכיהם וקשר מקוון באמצעות דף הפייסבוק של נ.י.צ.

ביום שני, 4.5.20 התקיים המפגש החודשי המתוכנן של נ.י.צ. במתכונת ייחודית ביותר בה התאחדו לצורך הרצאה משותפת שני פורומים צפוניים – נ.י.צ.והפורום החיפאי ללימודי מוגבלות של אוניברסיטת חיפה. זו הפעם הראשונה בה שני הפורומים פועלים בשיתוף פעולה, במטרה לאפשר לקהל הרחב של מתנדבים, חוקרים ופעילים חברתיים להיפגש יחד. בעקבות הקורונה. המפגש אשר היה מתוכנן להתקיים בבית קסלר, עבר עקב המגפה לטכנולוגיית זום, אך זה לא מנע מהמשתתפים לקחת חלק פעיל במפגש, לשאול שאלות ולתת המלצות.

לאחר דברי ברכה אשר נשאו מנהלת נ.י.צ. ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי ומנהלת הפורום הגב' שגית מור, ארח  מפגש חגיגי זה שתי מרצות: ד"ר דניאלה מזור – עו'ס ומטפלת מינית מוסמכת ואסנת יחזקאל להט – מחנכת למיניות בריאה, אשר הרצו בנושא "לא דיברנו עוד על אהבה, מיניות ומוגבלות בתקופת הקורונה". תקופת המגפה פגשה את הקהל הרחב בכלל ואת קהל האנשים עם המוגבלות בלתי מוכנים; דובר הרבה על בריאות, תעסוקה ומשפחה, אולם רק במעט הוזכר הנושא של זוגיות, מיניות והקשר שלהן למגפת הקורונה. כשמדובר אודות אנשים עם מוגבלות, האם בכלל ניתנה התייחסות בתקשורת על כיצד המצב משפיע עליהם? האם יש פגיעה בזכויות למימוש הרצון לזוגיות ומיניות? האם עקב בעיות נגישות יש החמרה במצב או שהמעבר לעולם הדיגיטלי דווקא מביא יתרון על פני מציאות אחרת?

 

 במהלך ההרצאה, דובר כיצד לשמר על אינטימיות, על חשיבות השמירה על תקשורת בזוגיות ועל דרכים חדשות ליצירת והעמקת קשרים – במטרה להבין כי הזכות לזוגיות ומיניות לכל אחד ואלת הייתה לפני הקורונה ותקפה גם אחריה. כחלק מהדרישה והציפייה לנגישות, אדם עם מוגבלות זכאי לאהבה באותה מידה כמו אדם ללא מגבלה. יש לפעול יחד למען קידום הזכות להנאה מינית – תוך שמירה על כבוד, שוויון והדדיות, תחת האמירה רגישות-נגישות. הרושם אשר הותירה ההרצאה היה עז והדיון במהלך ההרצאה ואחריה היה מעניין ומפרה.

 


 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן